اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

اردبیلی‌ها میزبان 11 شهید گمنام هستند

تشییع پیکر شهدای خونین‌بال در اردبیل

خبرگزاری فارس: در آستانه تعزیت ام‌ابیها حضرت زهرا (س) پیکر 11 شهید گمنام خونین‌بال در اردبیل انجام شد.

تشییع پیکر شهدای خونین‌بال در اردبیل

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، در این مراسم که عصر امروز و با حضور اقشار مختلف مردم به ویژه نیروهای نظامی، انتظامی، مسئولان و خانواده‌های شهدا برگزار شد، پیکر پاک و مطهر شهدا از ساختمان امور جوانان جمعیت هلال‌احمر به سمت حسینیه ثارالله تشییع شد.

استاندار اردبیل در حاشیه این مراسم در گفت‌وگو با خبرنگار فارس گفت: حضور شهدا در استان ولایتمدار اردبیل حال و هوای خاص به دیار مجاهدان راه حق و حقیقت بخشیده است به طوری که ما بزرگ‌ترین سرمایه معنوی و گذران زندگی امروزی را مرهون رشادت‌ها و جانفشانی شهدا هستیم.

سید حسین صابری از شهدا به عنوان عظیم‌ترین ذخایر و داشته‌های همیشه ماندگار یک ملت یاد کرد و افزود: شهادت که در دین اسلام به عنوان یک عطیه الهی از آن یاد شده است نصیب انسان‌هایی می‌شود که شایستگی و عظمت ارج و قرب الهی را دارند.

وی با اعلام این‌که دیار سبلان دیار مفاخر، اندیشمندان، شهدا و سرداران بزرگی همچون یسری، بنی‌هاشم و برزگرها است، تصریح کرد: دشمنان این نظام با مشاهده فرزندان رشید و به خون خفته این سرزمین و پشتوانه آنها در سنگر و عصر امروز هرگز به خود جرأت کوچک‌ترین جسارت و تعدی را به نظام نمی‌دهند.

به گزارش فارس، فرمانده سپاه حضرت عباس (ع) نیز در این مراسم خاطر نشان کرد: ما همه آسایش و آسودگی زندگی و حیاتمان را مرهون شهدا هستیم و هرگز اجازه نداریم از جانفشانی آنها غفلت کرده و یا خانواده‌ها و بازماندگان آنها را از یاد و خاطر ببریم.

سردار جلیل بابازاده با بیان خاطراتی از دوران دفاع مقدس اضافه کرد: منشوری که ملت ایران امروز در سایه هشت سال جنگ تحمیلی و تقدیم بهترین جوانان به دست آورده است منشور عزت، صلابت و شجاعت است که هرگز خدشه‌بردار نیست.

وی در ادامه بیان کرد: جامعیت نظام اسلامی ما برگرفته از روح ولایت و شهادت است و دشمنان ما با ترس و واهمه از این دو اصل تلاش می‌کنند انقلاب اسلامی و پایه‌های آن را سست و بی‌بنیان نشان دهند.

بابازاده ایام فاطمیه را نیز پاس داشت و گفت:‌ امیدواریم شهدای گمنام ما در این ایام مهمان بی‌بی دو عالم شده و از شفاعت و گذشت ائمه اطهار و بزرگواری آنها بهره‌ها ببرند.

وداع با شهدا در قالب برنامه‌ای شبی با شهدا

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان اردبیل نیز در این مراسم معنوی افزود: شهدا بعد از انتقال به حسینیه ثارالله مورد استقبال خانواده‌های شهدا، ایثارگران و آحاد مردم قرار گرفته و بعد از نماز مغرب و عشا با سخنرانی یکی از رزمندگان دوران دفاع مقدس و مداحی و شعرخوانی در یوم شهادت بی‌بی دو عالم و مقام و منزلت شهیدان برنامه‌ای شبی با شهدا برگزار و تا صبح فردا این مکان به روی عاشقان و دلسوختگان مکتب ایثار و شهادت باز می‌باشد تا از این مأمن بهره‌ها برده و شهدا را زیارت کنند.

ذکی‌الله خوشبخت تصریح کرد: ساعت 10 صبح فردا شهدای گمنام از حسینیه ثارالله به سمت سه شهر تعیین شده حرکت می‌کنند و قرار است پنج پیکر این شهیدان به سمت مشگین‌شهر، سه پیکر به سمت بیله‌سوار و سه پیکر دیگر به سمت نمین حرکت کرده و فردا در این شهرها آیین استقبال و میزبانی از شهدای گمنام برگزار شود.

وی خاطر نشان کرد: همزمان با یوم شهادت حضرت زهرا (س) قبل از ظهر این شهیدان گرانقدر در شهرهای یاد شده تشییع و تدفین شده و در مزارهای مشخص به خاک سپرده می‌شوند.

خوشبخت ادامه داد: پیکر این 11 شهید اخیراً در عملیات تفحص در مناطق عملیاتی جنوب و غرب کشور کشف شده و مردم حسینی استان اردبیل افتخار دارند که پذیرای آنها باشند.

اما در شهرستان نمین نیز فرماندار این شهرستان در جلسه استقبال از شهیدان گمنام گفت: ‌اهالی نمین آماده میزبانی و تشییع و تدفین شهدای گمنام در این شهرستان هستند.

سید تقی دریتیم افزود: مراسم استقبال از شهدای گمنام فردا در میدان مقابل دادگستری شهر نمین با حضور مسئولان و خانواده‌های معظم شهدا، بسیجیان و آحاد مردم انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: مراسم شبی با شهدا نیز فردا شب پس از نماز مغرب و عشا در مسجد جامع نمین برگزار و در یوم حزن و اندوه بی‌بی دو عالم ساعت 11 قبل از ظهر چهارشنبه پیکر این شهدا تشییع و تدفین می‌شود.

دریتیم خاطر نشان کرد: وسایط نقلیه مورد نیاز برای ایاب و ذهاب اهالی روستای تابعه از سوی دهیاران منطقه تأمین شده تا علاقمندان بتوانند از فضای معنوی شکل گرفته بهره ببرند.

فرماندار نمین در پایان اضافه کرد: کاروان تشییع پیکر شهدای گمنام نمین در مسیر حرکت از اردبیل به نمین با هدف بهره‌مندی اهالی روستاهای طول مسیر به مدت نیم ساعت در روستای نوجده متوقف و دوباره به حرکت خود ادامه می‌دهد.

انتهای پیام/ش10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول