اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی:

سود به دست آمده بانک‌ها از هدفمندی یارانه‌ها باید صرف تولید شود

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان آذربایجان‌شرقی گفت: سود به دست آمده بانک‌ها از هدفمندی یارانه‌ها باید صرف مسیر تولید و ایجاد اشتغال شود که متاسفانه گاهی این امر مشاهده نمی‌شود.

سود به دست آمده بانک‌ها از هدفمندی یارانه‌ها باید صرف تولید شود

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، آیت‌الله محسن مجتهدشبستری بعد از ظهر امروز در دیدار اعضای تشکل‌های کارگری، نمایندگان کارگران و کارگران نمونه استان با وی، با بیان اینکه بازگشت به اصول اسلام موجب ارتقای کیفیت محصول خواهد شد، افزود: اگر تولیدات داخلی کشور از استاندارد و مرغوبیت خوبی برخوردار باشند، در بازار مشتریان خود را خواهد یافت، در غیر این صورت مردم به سمت تولیدات خارجی و خروج ارز از کشور گرایش خواهند داشت.

وی همچنین اظهار کرد: در 11 اردیبهشت 1226 در حادثه‌ای به دنبال کاهش دستمزد کارگران در شیکاکو، حاکمیت وقت با کارگران معترض مقابله کرد.

امام جمعه تبریز افزود: در دین مقدس اسلام هر روز، روز کارگر است و باید از این عزیزان زحمتکش که در مسیر تلاش و کوشش هستند، حمایت شود.

وی همچنین با اشاره به ارزشمندی احادیث اظهار کرد: حضرت فاطمه (س) با توجه به اهمیت احادیث پیامبر، آنها را معادل دو فرزند خود دانسته که یکی از این احادیث مبارک این بود که "هر فردی مزد کارگر را ندهد از رحمت خداوند به دور است" و این یک نمونه از احادیث اهل بیت در مورد کارگر بود.

امام جمعه شهر تبریز در ادامه افزود: پیامبر اکرم (ص) همچنین در پای منبر نماز بر دست یک کارگر بوسه زدند تا بگویند این دست، دست مورد پسند خداوند متعال است، این امر نشانه این است که اسلام ارزش کارگر را دانسته همچنین تولید را ارزشمند ارزیابی کرده است.

شبستری در ادامه به برداشتن موانع از سر راه فعالیت‌های تولیدی تاکید کرد و گفت: باید فعالیت‌های ملت مسلمان ایران اقتصاد پویایی را ایجاد کند و در کنار این فعالیت‌ها صادرات نیز صورت گیرد همچنین در فعالیت‌های تولیدی فراتر از گذشته عمل کنند و این مهم در قبال برداشتن موانع امکان‌پذیر است.

وی همچنین ادامه داد: سود به دست آمده بانک‌ها از هدفمندی یارانه‌ها باید صرف مسیر تولید و ایجاد اشتغال شود که متاسفانه گاهی این امر مشاهده نمی‌شود.

نماینده ولی فقیه در استان تصریح کرد: همه باید دست به دست هم دهند تا شاهد پیشرفت ایران اسلامی باشیم و با لبیک به مقام معظم رهبری به فضل پروردگار شاهد افتخارآفرینی آذربایجان و پیشرفت تمام کارخانجات و تولیدی‌های استان شویم.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی همچنین با اشاره به اینکه شعار تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی را باید به صورت عملی وارد زندگی خود کنیم، گفت: مسئولان باید با برنامه‌ریزی بتوانند نسبت به دغدغه‌های مردم پاسخگو باشند.

مدیرکل اداره تعاون ،کار و رفاه اجتماعی آذربایجان شرقی نیز در این دیدار اظهار کرد: کارگران و کارفرمایان در سال جاری بار دیگر در صحنه‌های جهاد ایثارگری خواهند کرد.

یونس فاتح تاکید کرد: از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی تاکنون دو حکم مهم جهاد به امضا رسیده است که کارگران و کارفرمایان از این احکام سربلند بیرون آمده‌اند.

وی افزود: یکی از این احکام، فرمان امام راحل (ره) و حکم جهاد با رژیم طاغوتی صدام بود که جامعه کارگری شهیدانی همچون شهید سردار «جعفر زوار» را تقدیم انقلاب اسلامی کرد و دیگری حکم جهاد اقتصادی رهبر فرزانه انقلاب اسلامی است که جامعه کارگری و کارفرمایی بار دیگر با ایثارگری، روحیه جهادی خود را حفظ خواهد کرد.

فاتح همچنین تزریق روحیه جهادی را برای واحدهای صنفی غنیمت دانسته و گفت: همایش کشوری یادواره 14 هزار شهید کارگر با عنوان شهید سال "شهید سردار جعفر زوار" در تبریز برگزار می‌شود که اینگونه مراسم روحیه ایثاری را در کارگران مضاعف خواهد کرد.

انتهای پیام/ح10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول