اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه شهر الوند:

محبوبیت شوراها در چارچوب خواسته‌های مردم محقق می‌شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهر الوند گفت: اگر اصول عمرانی، فرهنگی و خواسته‌های مردم در شهر محقق شود، محبوبیت شوراها و شهرداران دو چندان می‌شود.

محبوبیت شوراها در چارچوب خواسته‌های مردم محقق می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان البرز، حجت‌الاسلام علی عادل‌پور بعد از ظهر امروز در مراسم گرامیداشت شوراهای اسلامی شهر و روستای شهرستان البرز که به مناسبت هفته شوراها در محل مجتمع فرهنگی هنری نیایش شهر محمدیه برگزار شد، اظهار کرد: سه اصل عمرانی، فرهنگی، نیاز‌شناسی و خدمت به مردم، سه اصل اساسی است که شوراها باید از آن پیروی کنند و اگر اصول عمرانی و اصول فرهنگی و خواسته‌های مردم در شهر محقق شود، محبوبیت شوراها و شهرداران دو چندان می‌شود.

عادل‌پور ادامه داد: تعریفات زیادی در مورد شوراها بیان شده است که شوراها یک اصل الهی، قرآنی و مردمی هستند.

امام جمعه شهر الوند ادامه داد: خداوند به بهترین بنده‌اش حضرت محمد (ص) دستور داد "و شاورکم فی امر" و در قرآن سوره و آیه‌ای آمده است که این اصل دینی و الهی را تأیید می‌کند.

وی با بیان حدیثی از مولا علی (ع) در مورد اهمیت شوراها و اهمیت مشاوره در کارها پرداخت و اضافه کرد: ایشان می‌فرمایند "جامعه‌ای که با شور، مشورت،درایت و همدلی اداره شود، آن جامعه به منزله قلعه مستحکم قرار دارد که هیچ آسیبی به آن نمی‌رسد".

عادل‌پور تأکید کرد: شورا‌ها باید انسان‌های امین، مؤمن، مخلص و دلسوز را شهردار  شهر خود کنند و با همکاری فی‌ما‌بین در هر شهر، شهرک و روستایی آرامش یعنی آنچه را که خواسته مردم هست، محقق سازند و اگر این طور شود، قطعا بدانید نظر شورا‌ها از یک استحکام قابل قبولی برخوردار هست.

وی یادآور شد: شوراها باید هم عملیات عمرانی و هم غیر عمرانی را با استحکام انجام دهند تا رضایت مردم را در بر داشته باشند.

عادل‌پور با تأکید بر اینکه باید در کشور شور و مشورت جاری شود، افزود: ما در کشور شورا‌های زیادی نظیر مجلس شورای اسلامی، شورای فرهنگ عمومی، شورای دانش‌آموزی و سایر شوراهای دیگر داریم ولی در لفظش مشکل وجود دارد و به اصل آن توجه کافی نداریم.

امام جمعه شهر الوند تشریح کرد: گاهی اوقات ممکن است شوراها در مورد یک موضوع نظر مساعد داشته باشند لذا باید به علمی بودن و خدمت‌رسانی بودن شوراها دقت ویژه‌ای داشته باشیم تا بتوانیم با کار، فرهنگ و نتیجه کار شوراها آشنا شویم.

وی یک شهر را همانند یک انسان تشبیه کرد و تأکید کرد: یک شهر همانند انسان به تمام جوارح و اعضایش نیاز دارد تا بتواند پایدار بماند ولی مسئولان استان قزوین به ویژه مسئولان شهرستان البرز، گاهی اوقات به این امر مهم توجه ندارند.

امام جمعه شهر الوند خطاب به شهرداران و شوراهای اسلامی شهرستان البرز گفت: باید با تلاش و هم‌فکری به فکر حل مشکلات شهرستان البرز باشید و در راستای رفع این مشکلات بکوشید.

وی اضافه کرد: شهرستان البرز با وجود اینکه به مرکز استان قزوین نزدیک است و بیشترین تعداد جمعیتی را در بین سایر شهرستان‌های این استان به خود اختصاص داده است ولی هم‌اکنون از بسیاری امکانات نظیر یک بیمارستان مجهز دولتی،مصلی و حوزه علمیه محروم است.

انتهای پیام/ی10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول