اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار زنجان:

عضویت در شورای شهر فرصت‌ها و مخاطراتی دارد

خبرگزاری فارس: فرماندار زنجان با اشاره به سلب عضویت یکی از اعضای شورای شهر زنجان گفت: باید متوجه بود که عضویت در شورا فرصت‌ها و مخاطراتی را برای اعضاء در پی دارد.

عضویت در شورای شهر فرصت‌ها و مخاطراتی دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، عباس راشاد بعد از ظهر امروز در حاشیه انتخابات هیئت رئیسه جدید شورای شهر زنجان در پاسخ به سؤالی درباره چگونگی سلب عضویت یکی از اعضای شورای شهر زنجان اظهار داشت: هیئت حل اختلاف زنجان پس از دریافت گزارش‌هایی از دستگاه‌های مختلف، اقدام به بررسی گزارش‌ها کرد و در نهایت از تاریخ سوم اردیبهشت‌ماه عضویت صادق کریمی را در شورای شهر زنجان به تعلیق درآورد.

وی با اشاره به اینکه حکم صادر شده به اطلاع رئیس شورای فعلی و هم‌چنین خود صادق کریمی رسیده است، افزود: صادق کریمی از تاریخ ابلاغ حکم، 20 روز فرصت دارد تا به رأی صادر شده اعتراض کند.

فرماندار زنجان در پاسخ به سؤالی درباره دلایل سلب عضویت صادق کریمی از شورای اسلامی شهر زنجان گفت: اعضای شورا در قبال تصمیمات، آراء و پیشنهادات خود مسئولیت‌هایی دارند که باید پاسخ‌گو باشند.

وی با تأکید بر محرمانه بودن دلایل حکم صادر شده در قبال صادق کریمی اضافه کرد: اگر صادق کریمی صلاح بداند در قبال آن صحبت می‌کند.

راشاد در پاسخ به سؤالی درباره تکلیف عضو جدید شورای اسلامی شهر زنجان تصریح کرد: ب اساس برخی گفته‌ها امکان عضویت فرد جدید در شورای شهر زنجان وجود ندارد، چرا که شوراها چهار عضو علی‌البدل دارند، ولی به شخصه چنین قانونی را ندیده و موضوع باید استعلام شود.

وی به وجود قوانین فرا دستی اشاره کرد و گفت: براساس این قوانین یک نفر باید بتواند به عنوان فصل‌الخطاب در مواقع بروز مشکل برای آن دستگاه تصمیم گیری کند.

فرماندار زنجان در پاسخ به سؤالی درباره غیر قانونی بودن جلسه تشکیل شده شورای شهر زنجان با توجه به لغو عضویت یکی از اعضای آن و معرفی نشدن جایگزین آن فرد تصریح کرد: با توجه به اینکه عمر مسئولیت شورای شهر در روز 9 اردیبهشت پایان می‌یابد، باید تکلیف هیئت رئیسه جدید مشخص می‌شد تا کارها بر روال خود انجام شود، ضمن اینکه چنین قانونی را ندیده است.

وی در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس درباره اینکه منظور شما از تصمیم‌گیری‌ها و رأی‌های صادق کریمی چیست و آیا وی در مصوبات شورا دست برده است، گفت: براساس قانون اعضای شورا مکلف به رعایت قوانینی خاص هستند و نباید در حوزه‌های دیگر وارد شوند.

راشاد با اشاره به سابقه عضویت خود در شورای شهر زنجان اضافه کرد: من به عنوان عضو شورای شهر زنجان حق وارد شدن در وظایف شهردار از جمله عزل و نصب‌ها، هویت معاونان و هم‌چنین به کار گرفتن اعضای خانواده خود در شهرداری نبودم و این مسئله در مورد سایر اعضای شورای شهر هم صدق می‌کند.

وی در پاسخ به سؤالی درباره اینکه شنیده‌ها حکایت از دخالت سایر اعضای شورا در کار شهرداری است و چرا پرونده آنها بررسی نمی‌شود، گفت: هیئت حل اختلاف به دنبال مستندات و از آن مهم‌تر تطبیق مستندات با مصداق‌ها است و به دنبال هر سخنی اقدام نمی‌کند.

فرماندار زنجان در پاسخ به سؤالی درباره دلیل استعفای شهردار زنجان تصریح کرد: به شخصه نامه استعفای شهردار زنجان را ندیده است، ولی آنچه که بیان شده دلایل شخصی و پایان مأموریت وی در این سمت بوده است.

وی با اشاره به نارضایتی‌های موجود در بین مردم شهر زنجان اضافه کرد: ناصر موسوی عملکرد خوبی در دوران مسئولیت خود داشته است، ولی از آنجا که آسفالت ویترین عملکرد یک شهرداری محسوب می‌شود، و شهر زنجان در این مورد مشکلات زیادی دارد موجبات ناراحتی مردم را فراهم کرده بود.

راشاد انتظارت مردم و مسئولان از شهردار جدید زنجان را اصلاح آسفالت معابر شهری، تعیین تکلیف نیروهای مازاد و غیر کاربردی شهرداری و در نهایت ساخت پارکینگ‌های جدید اعلام کرد.

وی با اشاره به کمک‌های فراوانی که استاندار زنجان به پروژه‌های عمرانی شهر زنجان کرده است، افزود: در سال جاری هم این کمک‌ها ادامه می‌یابد.

فرماندار تأکید کرد: برخی اقدامات شهرداری زنجان در ایجاد برخی پست‌های خارج از چارت سازمانی در حال بررسی است.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول