اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در آستانه روز ملی خلیج فارس

کتابخانه ملی لهستان، نقشه قدیمی خلیج فارس را به ایران اهدا می‌کند

خبرگزاری فارس: رئیس کتابخانه ملی لهستان گفت: در راستای گسترش روابط فرهنگی بین ورشو و تهران، نقشه قدیمی مزین به نام خلیج فارس را تقدیم جمهوری اسلامی ایران خواهیم کرد.

کتابخانه ملی لهستان، نقشه قدیمی خلیج فارس را به ایران اهدا می‌کند

به گزارش خبرگزاری فارس از بندرعباس به نقل از روابط عمومی جشنواره بین‌المللی خیلج فارس، توماس ماکوسکی در حاشیه دیدار با رئیس کتابخانه ملی ایران ضمن تأکید بر ادامه همکاری‌های مرتبط با تفاهم‌نامه سال 1388 میان دو کشور به وجود نسخ خطی قرآن و کتاب "بهار دانش" در کتابخانه ملی لهستان،خواستار همکاری ایران در زمینه نگه‌داری و حفظ این نوع کتاب‌های خطی شد.

وی افزود: در زمینه موسیقی ایرانی نسخه‌هایی در کتابخانه ملی لهستان نگه‌داری می‌شود.

رئیس کتابخانه ملی لهستان با بیان اینکه لهستان عضو کتابخانه‌های اروپین است، گفت: در راستای گسترش همکاری‌ها با کتابخانه ملی ایران برای ارتقای این کتابخانه از هیچ کاری دریغ نخواهیم کرد.

این گزارش می‌افزاید: رئیس کتابخانه ملی ایران نیز با اشاره به توانمندی کشورمان در امر نگه‌داری از نسخ خطی گفت: تهران نیز در راستای تفاهم‌نامه موجود به کتابخانه ملی لهستان کمک خواهد کرد.

اسحاق پناهی با اشاره به اینکه آثار مرتبط با کشور لهستان در ایران بالغ بر 875 جلد کتاب، 215 قطعه عکس و 236 سند است اظهار داشت: این آثار هم‌اکنون در کتابخانه ملی نگه‌داری می‌شود.

وی گفت: بخشی از این اسناد که مربوط به جنگ جهانی دوم است در دو جلد کتاب تدوین و علاوه بر ارسال برای سازمان ملل به سفیر وقت لهستان تقدیم شده است.

پناهی هم‌چنین در راستای گسترش همکاری‌های کتابخانه‌ای میان دو کشور گفت: یک فهرست 39 جلدی به زبان انگلیسی در رابطه با لهستان در کشورمان تدوین شده است.

وی افزود: هم‌چنین یک فهرست 74 جلدی کتاب به زبان فارسی، یک فهرست از عنوان‌های هفت پایان‌نامه و 61 عنوان آثار غیر چاپی در مورد این کشور را در کتابخانه ملی ایران جمع‌آوری کرده‌ایم که در راستای تبادلات فرهنگی تقدیم می‌شود.

پناهی گفت: قرار است لهستان نیز متقابلاً مجموعه‌ای از نسخه‌های خطی و نقشه‌ها و سندهایی که مربوط به ایران است را به جمهوری اسلامی تقدیم می‌‌کند.

انتهای پیام/غ30/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول