اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار جیرفت خبر داد

ورود پروژه برق کهنوج به مدار در آینده نزدیک / ساماندهی چاه‌های آب کشاورزی جنوب کرمان

خبرگزاری فارس: فرماندار جیرفت از وارد مدار شدن پروژه برق شهرستان کهنوج در آینده نزدیک خبر داد و گفت: با اجرای این پروژه مشکل افت ولتاژ برق در جنوب کرمان برطرف می‌شود.

ورود پروژه برق کهنوج به مدار در آینده نزدیک / ساماندهی چاه‌های آب کشاورزی جنوب کرمان

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب کرمان، ابراهیم غنچه‌پور صبح امروز در جمع دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی دهستان حسین‌آباد از توابع بخش اسماعیلیه شهرستان جیرفت اظهار داشت: نامگذاری سال جاری با عنوان «تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی» توسط مقام معظم رهبری یک حرکت زیربنایی است.

وی افزود: مزین کردن سال‌ها با عنوان‌های خاص به معنی برطرف کردن مشکلات مربوط به آن عنوان تا پایان سال نیست، بلکه یک جهت‌دهی از سوی رهبری است تا با طی مسیر آن به اهداف مورد نظر دست یابیم.

غنچه‌پور با تأکید بر فرهنگ‌سازی در زمینه استفاده از کالاهای داخلی تصریح کرد: دولت‌های نهم و دهم خدمات گسترده‌ای به مناطق محروم کشور به ویژه کشاورزان به عنوان مبلغان تولید انجام داده‌اند.

وی با اشاره به فعالیت‌های دولت در بخش اسماعیلیه ابراز داشت: با توجه به اینکه یک سال از الحاق این بخش از شهرستان عنبرآباد به جیرفت می‌گذرد، تمام تلاش خود را برای توسعه و آبادانی این بخش به کار گرفته‌ایم.

غنچه‌پور با اعلام خبر وارد مدار شدن پروژه برق شهرستان کهنوج در آینده نزدیک بیان داشت: با اجرای این پروژه مشکل افت ولتاژ برق در جنوب کرمان برطرف می‌شود.

فرماندار جیرفت با اشاره به واگذاری زمین برای احداث واحدهای مسکونی گفت: با توجه به نگاه ویژه‌ای که نسبت به این بخش در دولت وجود دارد، امیدواریم تا شش ماه آینده این مشکل برطرف شود.

غنچه‌پور با اشاره به اینکه سال گذشته احداث چهار آموزشگاه در بخش اسماعیلیه به اتمام رسیده است، عنوان کرد: در سال جاری نیز ساخت هفت مدرسه جزو پیشنهادات است که امیدواریم عملیات اجرایی آنها به زودی آغاز شود.

وی در زمینه توسعه راه‌های این بخش اذعان داشت: برای توسعه راه اصلی این بخش که از شهر جیرفت تا شهر بلوک مرکز بخش است، پس از طرح در کمیته برنامه‌ریزی امیدواریم تا پایان سال جاری مشکلات راه این بخش برطرف شود.

غنچه‌پور خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات سال جاری قیمت پایین محصول پیاز بود که با تلاش‌های صورت گرفته قرار است، این محصول با قیمت تضمینی میان 105 تا 120 تومان خریداری شود.

وی با اشاره به سطح زیرکشت فراوان پیاز در شهرستان جیرفت و جنوب کرمان اظهار داشت: با توجه به اطلاع‌رسانی‌های انجام شده توسط سازمان جهاد کشاورزی و رسانه‌ها کشاورزان باید در این زمینه همکاری لازم را انجام داده و از کاشت زیاد پیاز خودداری کنند.

غنچه‌پور با اعلام خبر ساماندهی چاه‌های آب کشاورزی تصریح کرد: افزود: این طرح در دست بررسی است که با اجرای آن بسیاری از مشکلات کشاورزان رفع می‌شود.

وی با بیان اینکه ورزش جوانان را در اولویت کاری خود قرار داده‌ایم، افزود: برای ساخت سالن‌های ورزشی تسریع در روند واگذاری زمین را در دستور کار قرار می‌دهیم.

غنچه پور با اشاره به اینکه ساخت پل روی رودخانه‌های این منطقه را در برنامه کاری خود داریم، بیان داشت: برطرف شدن مشکل آب آشامیدنی این روستاها نیز از اولویت‌های اصلی است.

وی راه‌اندازی پست بانک را نیز یکی دیگر از نیازهای این بخش دانست و ابراز داشت: در بحث بهداشت نیز کارهایی خوبی انجام گرفته و تیم‌های پزشکی تشکیل شده است.

غنچه‌پور با تأکید بر تجمیع روستاها عنوان کرد: با رعایت عدالت و هماهنگی روستاها برای استقرار شهرداری در برخی از آنها در کمترین زمان ممکن می‌توان، بسیاری از مشکلات آن‌ها را برطرف کرد.

فرماندار جیرفت با بیان اینکه در بحث امنیت در جنوب کرمان کارهای زیربنایی ارزشمندی انجام گرفته است، گفت: سال گذشته هر سه ماه یک بار یک رزمایش در منطقه جنوب توسط ارتش و هر ماه یک بار توسط گردان 419 برگزار شده است.

غنچه‌پور با اشاره به اینکه در این عملیات‌ها مناطق آلوده پاک‌سازی شده است، خاطر نشان کرد: در نتیجه این امر 45 درصد از جرائم خشن و 75 درصد سایر جرائم کاهش یافته است.

به گزارش فارس، دهیاران و اعضای شوراهای اسلامی دهستان حسین‌آباد در دیدار فرماندار جیرفت و هیئت همراه وی به بیان مشکلات حوزه خود پرداختند و مسئولان نیز پاسخ‌های لازم را به آنها ارائه کردند.

بخش اسماعیلیه شهریور ماه سال گذشته از شهرستان عنبرآباد به شهرستان جیرفت الحاق و همین امر موجب کند شدن روند ادارای برخی از فعالیت‌های این بخش شده است.

همچنین فرماندار جیرفت در این بازدید از خانواده دو تن از شهدای بخش اسماعیلیه نیز سرکشی و دستورات لازم برای رفع مشکلات آنها را به مسئولان مربوطه صادر کرد.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول