اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

از سوی دولت صورت گرفت

اختصاص یک میلیارد دلار به شرکت‌های برق استان‌های شرقی کشور

خبرگزاری فارس: مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی گفت: دولت یک میلیارد دلار برای تهیه و نصب کنتورهای هوشمند برق به پنج شرکت توزیع استان‌های شرق کشور اختصاص داده است.

اختصاص یک میلیارد دلار به شرکت‌های برق استان‌های شرقی کشور

به گزارش خبرگزاری فارس در بجنورد به نقل از روابط عمومی شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی، عزت‌الله فیاض در نشست مدیران انرژی دستگاه‌های اجرایی استان در بجنورد اظهار داشت: این کنتورهای کنترل از راه دور که بهینه‌سازی مصرف انرژی را به همراه دارد، طی سه سال آینده به تدریج برای تمام اشتراک‌های برق نصب می‌شود که البته این اقدام به تأمین زیرساخت‌های مخابراتی نیازمند است.

وی افزود: این کنتورها امکان رصد کردن میزان و شیوه مصرف از سوی مشترکان و همچنین امکان کنترل ولتاژ و جریان برق مشترکان از سوی شرکت‌های توزیع را فراهم می‌کند.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با تاکید بر امر بهینه‌سازی مصرف از سوی ادارات و سازمان‌ها گفت: طبق دستورالعمل‌های ابلاغی از سوی دولت، تمام ارگان‌ها و وزارتخانه‌ها موظف به تعیین مدیر انرژی در بخش خود هستند بنابراین دستورالعمل مقرر شده است میزان مصارف ادارات و سازمان‌ها در سال جاری 10 درصد نسبت به سال قبل کاهش یابد.

وی با اشاره به الگو بودن دولت در امر بهینه‌سازی مصرف، همکاری ادارات و ارگان‌ها در اجرای این مهم را بسیار ضروری دانست و افزود: در همین راستا ضمن توصیه موکد به ارگان‌ها، شرکت‌های توزیع برق نیز وظایفی را متقبل شده‌اند.

فیاض شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی تغییر ساعات پیک ادارات را از جمله این وظایف برشمرد و اظهار داشت: این موضوع سال گذشته اجرایی شد و با توجه به دو برابر بودن نرخ انرژی ادارات در ساعات پیک، شایسته است تمام ادارات بین ساعات 11 تا سه بعد از ظهر در رابطه با میزان مصارف خود دقت عمل بیشتری نشان دهند.

وی در شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی صرف بودجه یک میلیارد دلاری دولت برای پنج شرکت توزیع شرق کشور در رابطه با تهیه کنتورهای هوشمند با قابلیت کنترل از راه دور را از دیگر تمهیدات پیش‌بینی شده عنوان کرد.

فیاض همچنین بحث فرهنگ‌سازی را از دیگر موارد قابل تأمل در امر بهینه‌سازی مصرف برشمرد که اجرایی شدن آن طی سال اخیر کاهش 12 تا 16 درصدی مصرف را به دنبال داشته است.

وی با تاکید بر استفاده از انرژی‌های پاک، ایجاد پنل‌های خورشیدی و استفاده از انرژی خورشید و باد را به عنوان دورنمای کاری ادارات در این زمینه حائز اهمیت دانست.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق خراسان شمالی با اشاره به اینکه شبکه سراسری برق در مواقع اضطراری مطمئن نیست تهیه دیزل ژنراتور از سوی ادارات و دستگاه‌ها، به منظور تأمین برق در مواقع اضطراری را خواستار شد.

انتهای پیام/و30/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول