اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فارس پیگیری می‌کند

ایستگاه متروک راه آهن میاندرود محل انباشت زباله‌

خبرگزاری فارس: در ماه‌های اخیر با وجود خبرهایی که در مورد راه‌اندازی ایستگاه متروک راه آهن میاندرود منتشر شده، شاهدیم این منطقه در ماه‌های اخیر به محل رها کردن زباله‌ها تبدیل شده است.

ایستگاه متروک راه آهن میاندرود محل انباشت زباله‌

به گزارش خبرگزاری فارس از میاندرود، پس از اجرای قانون هدفمندی یارانه‌ها، حمل و نقل عمومی نقش مهمی در موفقیت این طرح ایفا می‌کند، اما شاهد هستیم مسیر ایستگاه راه آهن میاندرود با نقش مهمی که می‌توانست در جابه‌جایی مسافران ایفا کند تبدیل به جایگاه انباشت زباله شده است.

امروز در حالی شاهد هفدهمین سال تاسیس شهر سورک و ورود به سومین سال ارتقای شهرستان میاندرود هستیم که با وجود نیاز مردم و جامعه به بحث حمل و نقل عمومی درون و برون شهری هنوز اثری از این دو مساله مهم در این شهرستان دیده نمی‌شود.

* ایستگاه متروک راه آهن میاندرود محل انباشت زباله‌

البته توقع ایجاد زیرساخت‌هایی همانند پایانه‌ مینی‌بوسرانی و تاکسیرانی با توجه به کمبود زیرساخت‌های مهم‌تر و نیز توجه به تازه تاسیس بودن شهرستان فعلاً موضوعیت ندارد، اما مساله مهم در این زمینه وجود زیرساخت است که به دلیل کم‌توجهی مسئولان مغفول مانده تا با وجود این زیرساخت‌ها مردم در چند صد متری این نقطه با مشکل مواجه باشند.

در ماه‌های اخیر با وجود خبرهایی که در مورد ایستگاه متروک راه آهن میاندرود انجام شده است نه تنها هیچ اقدامی برای استفاده از ظرفیت فراموش شده این بخش از سوی مسئولان نشده بلکه شاهدیم این منطقه در ماه‌های اخیر به محل رها کردن زباله‌ها تبدیل شده است.

* وضعیت غیربهداشتی سالن انتظار

در واقع انباشت زباله‌های غیربهداشتی در جاده منتهی به ایستگاه راه آهن شهید نوبخت شهرستان میاندرود معلول بی‌توجهی مسئولان به این زیرساخت مهم است. در این باره وضعیت غیربهداشتی سالن انتظار این ایستگاه گواه این واقعیت است.

وضعیت نابسامان این ایستگاه به حدی است که معدود مسافرانی که فقط اجازه سوارشدن بر قطار محلی را دارند نیز با مشاهده این زباله‌ها احساس می‌کنند که عزت نفس خود را به واسطه عبور از این مسیر خاکی و غیر بهداشتی پایمال کردند.

بی‌توجهی این مسئولان به نیاز مردم و کرایه‌های گزافی که برای تردد به شهر‌های اطراف متحمل می‌شوند موجب می‌شود تا امروز کمتر افرادی تصمیم به عبور از بین این زباله‌ها و استفاده از این زیرساخت مهم بگیرند.

* کم‌کاری مسئولان شرکت راه آهن شمال

علاوه بر مسئولان شرکت راه آهن شمال کم‌کاری مسئولان شهری نیز در این زمینه مشهود است چرا که حتی زحمت نصب یک تابلو برای راهنمایی مردم را نیز به خود نمی‌دهند چه برسد تمیزکاری منطقه و فرهنگ‌سازی برای رها نکردن زباله توسط برخی افراد کم توجه در این منطقه.

اهمیت این زیرساخت زمانی مشخص می‌شود که با یک حساب سرانگشتی در می‌یابیم که هر مسافر تنها با پرداخت 500 تومان می‌تواند بسیار سریع‌تر از خودروی شخصی مسیر مرکز استان تا شهر زیراب و یا شهرستان گرگان را طی کند.

حال آنکه استفاده از خودروی بین شهری و یا شخصی در این مسیر خطرات و تلفات جاده‌ای، شلوغی و ترافیک ورودی شهرها، اسراف در مصرف بنزین، مسائل زیست محیطی، صرف وقت بیشتر و همچنین هزینه‌ای به مراتب بیشتر را به دنبال دارد.

حکایت این همه تبلیغات مسئولان برای ترغیب مردم برای استفاده از وسایل حمل و نقل عمومی در سال‌های اخیر و مهیا نکردن این زیرساخت‌ها حکایت آن فردی است که روزها و شب‌ها برای برنده شدن در قرعه‌کشی دعا می‌کرد بدون اینکه در بانک حسابی باز کرده باشد.

ذکر این نکته الزامی است که در فصل تابستان با توجه به افزایش سفرهای بین شهری، نیاز مردم به استفاده از زیرساخت‌های حمل و نقل عمومی بیشتر می‌شود و این مساله توجه بیشتر مسئولان شهری و شرکت راه آهن شمال را می‌طلبد تا با قدری تمرکز و اندکی برنامه‌ریزی فکری برای مطالبات به حق مردم بکنند.

=================

یادداشت از حسن تیموری

=============

انتهای پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول