اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خبر داد

پیش‌بینی بازدید 5 میلیون نفر از نمایشگاه بین‌المللی کتاب

خبرگزاری فارس: وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، گفت: امسال پیش‌بینی می‌شود بیش از 5 میلیون نفر از نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران بازدید کنند.

پیش‌بینی بازدید 5 میلیون نفر از نمایشگاه بین‌المللی کتاب

به گزارش خبرگزاری فارس از جنوب خوزستان، سید محمد حسینی پیش از ظهر امروز در آیین افتتاح کتابخانه مرکزی ماهشهر اظهار کرد: ساخت کتابخانه و ایجاد کانون‌های مساجد در سراسر کشور ضروری است تا جوانان جذب این فضاها شوند، چراکه دین تأکید بسیاری بر علم و دانش اندوزی داشته است.

حسینی ادامه داد: در صورتی که این فضاها به اندازه کافی ایجاد و جوانان به این سمت جذب شوند، دیگر نگرانی از جنگ نرم و هجمه های فرهنگی نخواهیم داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: در واقع رمز پیروزی ایران در همه عرصه ها توجه به دین، مطالعه، علم و دانش بوده است.

وی از برگزاری نمایشگاه بزرگ کتاب در تهران خبر داد و گفت: تهران هفته آینده میزبان نمایشگاه بزرگ کتاب خواهد بود که به لحاظ استقبال پیش بینی می شود این نمایشگاه در نوع خود بی نظیر باشد.

حسینی ادامه داد: در سال گذشته بیش از 5میلیون نفر از نمایشگاه کتاب بازدید کردند که پیش بینی می شود نمایشگاه امسال بازدید کنندگان بیشتری داشته باشد که این امر نشان از علم جویی و علاقه مندی مردم به مطالعه است.

به گفته وی، سیاست دولت و وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، برپایی نمایشگاه ها و کتابخانه ها و بسترسازی برای افزایش سرانه مطالعه است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار کرد: با افزایش بینش در جوانان، مشکلات و نگرانی های کمتری خواهیم داشت و همین جوانان به سازندگان محصولات فرهنگی هنری در کشور تبدیل خواهند شد.

حسینی خاطر نشان کرد: طی بازدیدها و سفرهای مکرری که به استانها می شود، به این نتیجه رسیده ایم که استان خوزستان در اجرای پروژه های فرهنگی عمرانی نسبت به سایر استانها، از سرعت بیشتری برخوردار است.

وی در ادامه سخنان خود از برگزاری هفته‌های فرهنگ رضوی در سراسر کشور خبر داد و گفت: این برنامه از هفته آینده در استان کهگیلویه و بویر احمد آغاز خواهد شد و در راستای نهادینه کردن و ترویج این فرهنگ غنی برنامه‌های بسیار خوبی اجرا می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول