اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل زندان‌های مازندران خبر داد

افتتاح ندامتگاه‌های بابل و ساری طی ماه‌های اخیر

خبرگزاری فارس: مدیرکل زندان‌ها، اقدامات تامینی و تربیتی مازندران گفت: در مازندران زندان‌های بابل و ساری طی ماه‌های گذشته افتتاح شده و از ندامتگاه‌های نمونه در سطح کشور هستند.

افتتاح ندامتگاه‌های بابل و ساری طی ماه‌های اخیر

به گزارش خبرگزاری فارس از آمل، علی‌اکبر غفاریان صبح امروز در بازدید از زندان این شهرستان در نشست تصمیم‌های انتقال ساختمان زندان آمل به خارج محدوده شهر بیان داشت: ساختمان جدید اداره زندان آمل در زمینی به مساحت 5 هزار متر در منطقه سیخ کاج این شهرستان جانمایی شده است.

وی افزود: وضعیت زندان آمل در بندهای آقایان و نسوان زیاد مطلوب نیست که این امر به اسکان بیش از ظرفیت زندانی‌ها در آن برمی‌گردد.

غفاریان با اعلام اینکه ساختمان اداره زندان آمل به حدود 30 سال قبل برمی‌گردد، یادآور شد: این زندان یکی از قدیمی‌ترین زندان‌های مازندران است که با در اختیار داشتن حدود 800 زندانی می‌توان گفت بیش از چهار برابر ظرفیت خود زندانی دارد.

وی با اشاره به اینکه در مازندران زندان‌های بابل و ساری طی ماه‌های گذشته افتتاح شده و از نمونه‌ترین ندامتگاه‌های ما در سطح کشور هستند، گفت: باید برای زندانیان برنامه‌های فرهنگی، مذهبی و آموزشی داشته باشیم تا کاهش جرم و بزه را در جامعه شاهد باشیم.

غفاریان با اعلام اینکه در آمل زندان برای نظام هزینه دارد، خاطرنشان کرد: افرادی که از بند رهایی می‌یابند در این شهرستان با جرم و و بزه جدیدتری دوباره پای‌شان به این مکان باز می‌شود.

این مسئول در پاسخ به درخواستی که مسئولان زندان آمل برای انتقال تعدادی از زندانیان به شهرهای مجاور داشتند، ادامه داد: تعدادی از زندانی‌هایی که روند قضایی پرونده‌های‌شان انجام شده به ندامتگاه مواد مخدر انتقال می‌یابند.

رئیس اداره زندان آمل نیز در این نشست بیان داشت: با جانمایی فضای جدید زندان آمل و حل شدن مشکلات متعدد آن، برای ساخت آمادگی داشته و مشکل خاصی نداریم.

سید حسن حسینی با اشاره به وضعیت موجود زندان فعلی آمل بیان داشت: این زندان در مرکز شهر آمل و منطقه خیابان امام خمینی(ره) قرار دارد که باید از مرکز شهر به محدوده آن انتقال داده شود.

وی اضافه کرد: مساحت این زندان 2 هزار و 700 متر بوده که هم‌اکنون با افزایش تعداد زندانیان با کمبود فضا روبرو هستیم.

حسینی با اشاره به اینکه معاونت عمرانی استانداری مازندران، فرماندار آمل و مسئولان اداره‌های کل اوقاف و امور خیریه، منابع طبیعی، ثبت اسناد استان و دیگر اداره‌های مرتبط همکاری لازم را دارند، اذعان داشت: باید زندان آمل هرچه زودتر به مکان جدید خود انتقال یابد تا علاوه بر برطرف شدن کمبود فضا، شاهد کاهش آسیب‌های اجتماعی آن در داخل شهر باشیم.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول