اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه زنجان:

فرهنگیان امانت‌داران جامعه هستند

خبرگزاری فارس: نماینده ولی‌فقیه در استان و امام جمعه زنجان با اشاره به تربیت دانش‌آموزان توسط فرهنگیان گفت: فرهنگیان و معلمان امانت‌داران جامعه هستند.

فرهنگیان امانت‌داران جامعه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، آیت‌الله شیخ علی خاتمی ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه زنجان اظهار کرد: معلمان نقش ویژه‌ای در تربیت فرزندان صالح در جامعه دارند.

وی با اشاره به مقام والای معلم در جامعه اضافه کرد: در روایات دینی نیز بر نقش معلم و جایگاهی که این مقام دارد، تأکید بسیاری شده است.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به فرارسیدن هفته عقیدتی سیاسی در سپاه اضافه کرد: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته برنامه‌های مختلفی در این هفته اجرا می‌شود.

وی هم‌چنین با اشاره به فرارسیدن روز کار و کارگر اضافه کرد: کارگران نقش مهمی در سازندگی جامعه دارند.

خاتمی در ادامه با اشاره به دهم اردیبهشت‌ماه روز ملی خلیج فارس اضافه کرد: ایرانیان با تمام قوا از خاک ایران پاسداری می‌کنند.

وی با اشاره به اینکه مردم ایران حتی اجازه تجاوز دشمن به یک وجب از خاک کشور را نیز نمی‌دهند، افزود: براساس آموزه‌های دینی پاسداری از خاک کشور برای مسلمانان واجب است.

امام جمعه زنجان در ادامه با اشاره به هفته شوراها و نقشی که شوراها در سازندگی و آبادانی شهر دارند، اضافه کرد: شوراهای اسلامی شهرها باید با هم‌فکری و همکاری همراه با شهرداری‌ها به آبادی و سازندگی شهر بپردازند.

وی در بخش دیگری از خطبه‌های نماز جمعه زنجان با اشاره به ایام وفات حضرت زهرا(س) و نقش آن بزرگوار در دین اسلام اضافه کرد: حضرت زهرا(س) بانویی نمونه برای همه زنان است.

خاتمی با تبیین شخصیت حضرت زهرا(س) افزود: رفتار حضرت زهرا(س) با همسر، فرزندان و سایر افراد به ویژه نیازمندان الگویی برای همگان است.

وی با اشاره به اینکه حضرت زهرا(س) با پاکدامنی تمام در همه مراحل زندگی به یاد قیامت بوده و در یاد داشتن قیامت را به همگان توصیه‌ می‌کردند، اضافه کرد: یکی از شافعان روز قیامت همین بانو است.

امام جمعه زنجان با تأکید بر الگو برداری از حضرت زهرا(س) ادامه داد: در روز قیامت شیعیان حضرت زهرا(س)، شیعیان فرزندان آن حضرت و پیروان شیعیان آن حضرت با ضمانت حضرت زهرا(س) شفاعت پیدا می‌کنند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول