اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور حفظ آثار تاریخی

2200 بازرسی از اماکن تاریخی تایباد صورت گرفت

خبرگزاری فارس: رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری تایباد و باخرز گفت: به منظور حفظ آثار تاریخی، سال گذشته بالغ بر 2 هزار و 200 بازرسی از اماکن تاریخی این شهرستان صورت گرفت.

2200 بازرسی از اماکن تاریخی تایباد صورت گرفت

به گزارش خبرگزاری فارس از تایباد، مهدی علیپورمحمدیه ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: یکی‌ از مهم‌ترین اقدامات حفاظتی میراث فرهنگی شهرستان‌های تایباد و باخرز در راستای حفظ آثار تاریخی این شهرستان‌ها بازدید مستمر از آثار تاریخی است که بر این اساس در سال 90 بیش از 2 هزار و 200 مورد بازدید از آثار تاریخی شهرستان صورت گرفت که با توجه به پراکندگی آثار تاریخی در سطح شهرستان این موضوع بسیار حائز اهمیت است.

وی با اشاره به وجود بیش از 80 اثر تاریخی ثبتی در شهرستان‌های تایباد و باخرز افزود: اماکن و محوطه‌های تاریخی شهرستان‌های تایباد و باخرز در برخی موارد دارای قدمتی 4 هزار ساله است که در این میان می‌توان از مجموعه تاریخی مسجد و مزار مولانا، رباط عباس‌آباد و میل تاریخی کرات در شهرستان تایباد و محوطه تاریخی مالین و مزار شیخ عبدالله باخرز است که دارای قدمتی نزدیک به 700 سال است که می‌توان به عنوان شاخص‌ترین اماکن این شهرستان‌ها یاد کرد که سال گذشته با هدف حفاظت و حراست آثار تاریخی بیش از 2 هزار و 200 سرکشی و بازدید انجام شده است.

وی گفت: با همکاری اعضای انجمن‌های روستایی تاکنون علاوه بر تقویت حفاظت از آثار تاریخی و تشکیل 10 انجمن میراث فرهنگی در روستاهای دارای شرایط، برای برگزاری کلاس‌های آموزش صنایع دستی در روستاها نیز اقدام شد که نتیجه آن آموزش یک صد نفر از علاقه‌مندان به فراگیری صنایع‌ دستی در روستاها در قالب برگزاری 3 دوره آموزشی و کسب مهارت‌های لازم در روستاهای شهرستان تایباد و باخرز در سال گذشته بود.

رئیس یگان حفاظت از آثار تاریخی تایباد و باخرز در پایان آثار تاریخی را متعلق به همه مردم دانست و از عموم مردم خواست نسبت به حفظ آثار تاریخی حساس بوده و احساس مسئولیت کنند و چنانچه مواردی را در ارتباط با تخریب، تجاوز به حریم، ساخت و ساز در حریم آثار تاریخی و حفاری غیرمجاز مشاهده کردند، اطلاع دهند.

انتهای پیام/س20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول