اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بسیج کارگری، نماد ایمان و عقیده/7

غریبی: مصرف کالای ایرانی فرهنگ‏سازی شود

خبرگزاری فارس: مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان گفت: لازم است تا در برهه کنونی، مصرف کالای ایرانی فرهنگ‏سازی شود.

غریبی: مصرف کالای ایرانی فرهنگ‏سازی شود

عبدالحسین غریبی که امروز به مناسبت روز جهانی کار و کارگر و روز بسیج کارگری در گفت‏وگو با خبرنگار فارس در سمنان شرکت کرده بود، با گرامیداشت یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی و دفاع مقدس به ویژه شهدای جامعه کارگری افزود: مأموریت اصلی بسیج کارگری، توسعه فرهنگ بسیجی در عرصه‏های تولید است.

وی افزود: توسعه تفکر بسیجی در واحدهای تولیدی و تقویت فرهنگ کار و تلاش، افزایش اعتماد به نفس و اندیشه اسلامی در فضای کار و تولید از دیگر مأموریت‏های بسیج کارگری است.

مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان در خصوص علت نام‌گذاری 11 اردیبهشت به نام روز جهانی کارگر، گفت: در بهار سال 1886 روز جهانی کارگر از دل تاریخ بیرون آمد و در آن روزها در پی التهابات کارگری در شیکاگو، سندیکای کارگری اتحادیه زحمتکشان آمریکا برای دست‌یابی به حقوق کارگران اقدام به برپایی گردهمایی اعتراض‏آمیز کردند.

وی ادامه داد: در این گردهمایی، در برنامه‏ای از پیش طرح شده عناصری مشکوک از میان جمعیت به سمت پلیس تیراندازی کردند و این بهانه، آغاز یورش از پیش طراحی شده و کشتار سازمان‏یافته کارگران در این گردهمایی بود.

غریبی هم‌چنین در خصوص علت نام‌گذاری 9 اردیبهشت به عنوان روز بسیج کارگری گفت: 9 اردیبهشت سالروز تدفین سردار شهید برونسی است و از آنجا که این سردار شهید قبل از انقلاب یک کارگر بود و با توجه به ویژگی‌ها، رشادت‏ها و شایستگی‏هایی که در دوران زندگی خود داشت، به عنوان الگو و اسوه جامعه کارگری مطرح است و همه ساله در این روز برنامه‏ها و مراسم متنوع و گوناگونی اجرا می‏شود.

وی تصریح کرد: آیت‌الله خامنه‏ای در دهه عدالت و پیشرفت چهار سال متوالی را به عناوین اقتصادی زینت بخشیده‏اند و عناوینی چون همت مضاعف، کار مضاعف و اصلاح الگوی مصرف و جهاد اقتصادی و تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی همگی ما را باید به یک مقصود می‏رساند و آن هم چیزی جز تولید ملی با کیفیت مناسب و قابل رقابت در سطح جهان و فرهنگ‏سازی مصرف کالای ایرانی نیست.

مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان اظهار داشت: امسال شهید شاخص قشر بسیج کارگری شهید جعفر زوار نام دارد، این شهید بزرگوار کارگر کارخانه کبریت‌سازی تبریز بود که با شروع جنگ تحمیلی عازم جبهه نبرد حق علیه باطل شد.

وی ادامه داد: شهید زوار مسئولیت‏های متعددی را در گردان‏های رزمی و عملیاتی لشکر عاشورا برعهده داشت و آخرین مسئولیت او جانشین گردان امام حسین(ع) است که در عملیات کربلای 5 در منطقه شلمچه به خیل شهدا پیوست.

غریبی اظهار داشت: ترویج و توسعه پایگاه‏های بسیج کارگری در مراکز صنعتی،‌ کیفیت بخشی حلقه‏های صالحین و هم‌چنین بکارگیری همه ظرفیت‏های موجود برای اجرایی کردن شعار سال با تعامل با دستگاه‌ها و ادارات مرتبط با حوزه کار و کارگری مهم‏ترین برنامه‏های بسیج کارگری در سال 91 است.

وی با اشاره به حمایت بسیج کارگری از قشر کارگر گفت: بسیج کارگری هم‌چون اقشار دیگر در راه حمایت و بهره‏مندی و استفاده اعضای خود از خدمات مختلف بنیاد تعاون بسیج اقداماتی انجام و پی‌گیری این موارد را در صدر مأموریت و برنامه کاری خود دنبال می‏کند.

مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان تصریح کرد: بسیج کارگری با درک شرایط صنعت و تولید و با عنایت به اهداف و راهبردهای مصوب و ضرورت تحقق آنها در عرصه‏های کار و تلاش نظام تربیتی صالحین را در سطوح مختلف در واحدهای صنعتی و تولیدی با هدف تربیت نیروی انسانی مؤمن، بصیر و توانمند دنبال و برای آگاه‌سازی و افزایش بصیرت این قشر زحمتکش برنامه‏های متنوعی را اجرا می‏کند.

غریبی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه سازمان بسیج کارگری در استان سازمانی نوپا و مدت کوتاهی است که از بسیج ادارات منفک شده، اما دارای 22 پایگاه در واحدهای صنعتی بزرگ استان و 25 حلقه صالحین با حدود 2 هزار و 500 عضو است.

مسئول سازمان بسیج کارگری سپاه قائم آل محمد(عج) استان سمنان اظهار داشت: در کشور 200 هزار نفر عضو بسیج کارگری هستند و در حال حاضر بزرگ‏ترین تشکل کارگری کشور و جهان مربوط به بسیج کارگری بوده و این در حالی است که کشور چین که بیش از یک میلیارد و اندی جمعیت دارد، بزرگ‏ترین اتحادیه کارگری آن 180 هزار عضو دارد.

غریبی بیان داشت: بیش‌ترین شهدا بعد از قشر دانش‏آموزی مربوط به بسیج کارگری با تعداد 15 هزار شهید است.

وی به تشریح اقدامات انجام شده در سال 90 پرداخت و گفت: افزایش پایگاه‏های کارگری از 11 به 22، پنج برابر شدن تعداد اعضای بسیج کارگری، تشکیل شورای‌عالی قشر کارگر در استان، برگزاری جلسات کانون تفکر و برگزاری اردوی تخصصی اردوی مدیران از جمله این برنامه‏هاست.

غریبی اعزام 120 نفر برای دیدار با مقام معظم رهبری،‌ اعزام 120 نفر از کارگران و خانواده‏هایشان برای بازدید از مناطق عملیاتی دفاع مقدس، تشکیل و ساماندهی حلقه‏های صالحین و برگزاری مسابقات فوتسال بین واحدهای صنعتی را از جمله اقدامات صورت گرفته در سال 90 برشمرد.

انتهای پیام/ی10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول