اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان:

کارگران نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند

خبرگزاری فارس: مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به نامگذاری سال جاری به نام سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی گفت: کارگران نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند.

کارگران نقش مهمی در تحقق شعار سال دارند

به گزارش خبرگزاری فارس از زنجان، فضایل مقدسی ظهر امروز در همایش روز کارگر و بسیج کارگری با تاکید بر اینکه زیرساخت‌های اقتصاد کشور توسط کارگران ساخته می‌شود، اظهار داشت: امسال سال حمایت از بنیان‌‌ها و حیات اقتصادی در کشور است.

وی با اشاره به اینکه کارگران از بعد اقتصادی آینده‌سازان کشور به شمار می‌روند، خاطر نشان کرد: در مجموع 150 هزار کارگر در استان زنجان وجود دارد که ارکان اصلی حیات اقتصادی استان زنجان محسوب می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به شعار سال حمایت از کار آفرینان و کارگران را بیانگر آغاز یک حرکت بزرگ اقتصادی در کشور دانست و افزود: باید برای رسیدن به استقلال اقتصادی تلاش کنیم.

وی با بیان اینکه در سال 89 ایجاد 27 هزار و 140 شغل در استان زنجان برنامه‌ریزی شده بود، تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته 32 هزار شغل برای متقاضیان ایجاد شده که در حال حاضر در نرم‌افزار رصد ثبت شده است.

مقدسی به برنامه‌ریزی برای ایجاد 40 هزار و 400 فرصت شغلی در سال گذشته در استان زنجان اشاره کرد و افزود: با توجه به ایجاد 50 هزار شغل و ثبت در نرم‌افزار رصد میزان اشتغالزایی سال گذشته بیش از تعهدات بوده است که در این راستا بیش از 21 میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه میانگین نرخ بیکاری در سطح کشور 12.4 درصد اعلام شده است، اضافه کرد: میانگین نرخ بیکاری در استان زنجان 8.4 درصد است که نسبت به میانگین کشوری پایین‌تر است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به تنظیم سند توسعه اشتغال با رویکرد مهاجرپذیری استان زنجان اظهار داشت: در این سند مسیر حرکت در توسعه اشتغال طراحی می‌شود.

وی با بیان اینکه امسال در حوزه کشاورزی و توسعه آن در استان زنجان برنامه‌ریزی می‌شود، خاطر نشان کرد: در راستای توجه به توسعه زمین‌های زیر کشت و توسعه کشاورزی 169 میلیارد تومان به استان زنجان اختصاص یافته است و متقاضیان می‌توانند به صورت تعاونی از این تسهیلات استفاده کنند.

مقدسی به وجود 3 هزار و 500 تعاونی در استان زنجان اشاره کرد و گفت: این تعاونی‌ها در حوزه‌های مسکن مهر و سهام عدالت نیز فعالیت دارند.

وی با بیان اینکه اجرای قانون نوسازی بازنشستگی موجب فراهم شدن فرصت‌های شغلی می‌شود، ادامه داد: در زمینه قانون کار نیز اقداماتی در دست اجرا است که با پایان یافتن آن اعلام می‌شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان زنجان با اشاره به دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران در طول 32 سال خاطر نشان کرد: امسال سال آزمون کارگران است و باید از این دستاوردهای ارزشمند حفاظت کنند.

وی با تاکید بر اینکه وظیفه اصلی کارفرمایان ایجاد فرصت‌های شغلی مناسب برای متقاضیان است، اضافه کرد: باید کیفیت در تولید کالاها نیز در نظر گرفته شود و اگر کالایی کیفیت مناسب نداشته باشد قابل دفاع نیست.

مقدسی با بیان اینکه معرفی تولیدات و کار ایرانی به حیثیت ملی گره خورده است، یادآور شد: در راستای تحقق شعار سال نیز اقدامات لازم انجام می‌شود.

وی همچنین به فرا رسیدن هفته معلم اشاره کرد و گفت: معلمان از نظر فکری و نرم‌افزاری آینده‌سازان کشور محسوب می‌شوند و باید مقام آن‌ها را گرامی بداریم.

انتهای پیام/خ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول