اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل میراث فرهنگی آذربایجان‌شرقی خبر داد

آموزش بیش از 1000 نفر از علاقه‌مندان آذربایجان‌شرقی در رشته سفال

خبرگزاری فارس: مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی گفت: بیش از یک هزار هنرجو و علاقه‌مند در رشته‌های مختلف و مرتبط هنر سفالگری در استان آموزش دیدند.

آموزش بیش از 1000 نفر از علاقه‌مندان آذربایجان‌شرقی در رشته سفال

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز، تراب محمدی صبح امروز در مراسم افتتاح نمایشگاه سفال آثار پذیرفته شده هنرمندان سفالگر آذربایجان‌شرقی در دهمین دوسالانه سفال معاصر ایران در تبریز، اظهار کرد: با اقبال عمومی مردم استان به این رشته، در سال گذشته بیش از 350 نفر از این سفالگران کارت صنایع دستی سفال را از سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان دریافت کردند.

وی با اشاره به نامگذاری سال 91 از سوی رهبر معظم انقلاب به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی تاکید کرد: با وجود همین بخش از صنایع دستی و توانایی‌های موجود در هنر سفال می‌توانیم اقتصاد استان را متحول کنیم.

محمدی لازمه این تحول و نقش‌آفرینی صنایع دستی در عرصه اقتصاد را همدلی و همکاری تمام بخش‌ها عنوان کرد و گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان‌شرقی در سال ‌جاری برنامه‌ریزی‌های وسیعی برای توسعه و گسترش صنایع دستی در نظر گرفته است.

رئیس شورای فنی صنایع دستی استان خاطرنشان کرد: شهرک‌های صنایع دستی ظرفیت‌های خوبی برای سرمایه‌گذاری در عرصه رشته‌های مختلف صنایع دستی استان هستند که شرایط و تسهیلات ویژه‌ای به متقاضیان اعطا خواهد شد.

هزاران نفر در 65 رشته صنایع دستی در آذربایجان‌شرقی فعال هستند

محمدی یادآور شد: هزاران نفر در 65 رشته صنایع دستی در آذربایجان‌شرقی فعال هستند که اغلب آنها به این رشته‌ها به صورت حرفه‌ای مشغول بوده و تنها منبع درآمدی و امرار معاش آنها به شمار می‌رود.

وی با اشاره به استفاده بهینه از این هنرها برای رهایی اقتصاد کشور از وابستگی به نفت خاطرنشان کرد: صنعت گردشگری نیز یکی از بخش‌هایی است که با توسعه آن می‌توان کشور را از اقتصاد تک محصولی رها کرد.

36 میلیون گردشگر ایران را از نفت بی‌نیاز می‌کند

محمدی تشریح کرد: با جذب سالانه 36 میلیون گردشگر به کشور، حتی اگر یک بشکه نفت هم فروخته نشود، کشور می‌تواند به خوبی اداره شده و تمام جوانان کشور از شغل مناسبی برخوردار شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان در بخش دیگری از سخنانش با اشاره به نمایشگاه آثار سفال هنرمندان آذربایجان‌شرقی در خانه پروین اعتصامی یادآور شد: در این نمایشگاه آثار شاخص سفالی تهیه شده توسط هنرمندان استان به مدت 10 روز برای بازدید عموم نمایش داده می‌شوند.

محمدی تصریح کرد: نمایشگاه سفال هنرمندان آذربایجان‌شرقی از روز 10 تا 21 اردیبهشت و از ساعت 9 صبح الی پنج عصر در خانه پروین اعتصامی واقع در تبریز، خیابان فارابی، پایین‌تر از باغ صائب تبریزی، کوچه پروین اعتصامی آماده بازدید علاقه‌مندان خواهد بود.

انتهای پیام/ح20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول