اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی:

پیگیر وضعیت ایرانیان زندانی در جمهوری آذربایجان هستیم

خبرگزاری فارس: رئیس کمیته دفاع از حجاب و محبوسان به ممنوعیت حجاب در جمهوری آذربایجان گفت: پیگیر وضعیت برخی از ایرانیان زندانی در جمهوری آذربایجان بوده و تلاش می‌شود از طریق وکلای باسابقه از آنان در محاکم این کشور دفاع شود.

پیگیر وضعیت ایرانیان زندانی در جمهوری آذربایجان هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی دفتر منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی، حجت‌الاسلام فائق ولی‌اوغلو در دیدار با دبیر کمیسیون حقوق بشر اسلامی در شمال‌غرب کشور ضمن ارائه گزارشی از وقایع اخیر در این کشور افزود: این کمیته ضمن انتقاد از ممنوعیت حجاب اسلامی در مدارس متوسطه، ممنوعیت وجود نمادهای اسلامی در ادارات دولتی، ممنوعیت صدور اسناد هویتی با عکس دارای پوشش اسلامی، ممنوعیت فروش کتب دینی، نقض حقوق دینداران، روحانیان و فعالان مذهبی، خواستار توقف اقدامات اسلام‌ستیزانه در کشور مسلمان آذربایجان است.

وی، به مشکلات مسلمانان در این کشور اشاره کرد و گفت: شیعیان و علمای شیعی در این کشور در سختی زیادی هستند و از سوی دولت، فشار زیادی به آنها تحمیل می‌شود.

رئیس کمیته دفاع از حجاب و محبوسان حجاب با اشاره به برگزاری برنامه منافی شئونات اسلامی و انسانی در جمهوری آذربایجان، در می 2012 تاکید کرد: با حمایت دولت آذربایجان و صرف هزینه چند‌صد میلیون دلاری، قرار است برنامه‌ای تحت عنوان گروه موسیقی «یِورو ویژن2012» مجلسی کفر که متشکل از همجنس‌بازان است در پایتخت این کشور برگزار شود.

وی با بیان اینکه هر یک از علما و مردم متدین این کشور که به این کار ضددینی و انسانی اعتراض می‌کنند، با متهم شدن به جرم‌هایی چون جاسوسی،‌ فعالیت در عرصه مواد مخدر و یا حمل اسلحه، به زندان محکوم می‌شوند، افزود: در حال حاضر نزدیک به 20 تن از علما و تعداد زیادی از مردم متدین آذربایجان که به هر نحوی، به سیاست‌های صهیونیستی و ضد دینی در این کشور اعتراض کرده بودند در زندان به سر می‌برند و هر روز، بر این تعداد افزوده می‌شود.

ولی‌اوغلو با بیان اینکه جمهوری آذربایجان با بیش از 85 درصد شیعه، دومین کشور شیعی جهان شناخته می‌شود، ادامه داد: این خطه از جهان تشیّع بارها مورد ستم ظالمان و طاغوتان قرار گرفته چه آن شاهان بی‌کفایت که باعث تکه تکه شدن این اراضی شدند و چه روس تزار که خون هزاران نفر را فقط به خاطر کشورگشایی و استفاده از منابع این سرزمین ریخت.

وی با بیان اینکه ضروریات دین توسط رسانه‌های عمومی و اشخاص به تمسخر گرفته شده، به پیامبر اسلام توهین می‌شود و معترضان به این مسئله دستگیر  و دینداران مورد بدترین شکنجه‌ها قرار می‌گیرند، اظهار کرد: نفرت عمومی به حکومت استبدادی الهام علی‌اف که بعد از پدرش حیدر علی‌اف در لوای آشکار آمریکا و صهیونیسم حکومت را به دست گرفت، هر روز بیشتر می‌شود.

ولی‌اوغلو با بیان اینکه پشت صحنه ممنوعیت حجاب در جمهوری آذربایجان، صهیونیست‌ها و امپریالیست‌ها هستند،گفت: امروزه در جمهوری آذربایجان آزادی‌های اجتماعی با قوانین و ارزش‌های اخلاقی سازگار نیست، آیا برای مقامات دولت باکو ارزش‌های دینی و اخلاقی بی‌ارزش است.

رئیس کمیته دفاع از حجاب و زندانیان مدافع حجاب جمهوری آذربایجان با تاکید بر اینکه حقوق فرزندان محجبه این آب و خاک پایمال می‌شود، ادامه داد: دینداران بدون هیچ گناهی در زندان‌ها به سر می‌برند ما تا به حال صبر کردیم تا مشکلات حل شود، امیدوار بودیم که حاکمیت از خویشتنداری و صبر ما استفاده کرده و مشکلات را حل کند اما وضع هر روز بدتر می‌شود.

وی در ادامه این دیدار خواستار حمایت علنی کمیسیون حقوق بشر اسلامی از مردم مسلمان و مظلوم جمهوری آذربایجان شده و افزود: ما بر لزوم پیگیری حقوقی نقض حقوق بشر توسط دولت آذربایجان تاکید کرده و در پی ارائه موارد نقض حقوق بشر توسط دولت آذربایجان از طریق مجامع بین‌المللی همچون کمیسیون حقوق بشر اسلامی هستیم.

وحید کاظم‌زاده دبیر منطقه هفت کمیسیون حقوق بشر اسلامی نیز با بیان اینکه کمیسیون حقوق بشر اسلامی تحولات مربوط به نقض حقوق بشر در جمهوری آذربایجان را رصد کرده و بر تحولات منطقه اشراف کامل دارد، گفت: این دفتر همچنین پیگیر وضعیت برخی از  ایرانیان زندانی در جمهوری آذربایجان بوده و تلاش می‌کند از طریق وکلای باسابقه این کشور از  آنان در محاکم این کشور دفاع کند.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول