اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر همایش اشراق اندیشه مطهر خبر داد

بررسی لایحه حمایت از خانواده در همایش اشراق اندیشه مطهر

خبرگزاری فارس: دبیر ششمین همایش اشراق اندیشه مطهر گفت: به واسطه اهمیت لایحه حمایت از خانواده، بررسی و تحلیل آن در ذیل همایش اشراق اندیشه مطهر در مشهد برگزار می‌شود.

بررسی لایحه حمایت از خانواده در همایش اشراق اندیشه مطهر

علیرضا عابدی‌سرآسیا در حاشیه ششمین همایش سالانه اشراق اندیشه مطهر در آمفی‌تئاتر دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد که به همت گروه فقه و مبانی اسلامی برگزار شد، در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در مشهد اظهار داشت: هدف از برگزاری این همایش احیای افکار استاد شهید مطهری و بحث و بررسی بیش‌تر در باب نظریات و اندیشه‌های وی است.

استادیار دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد با تأکید بر اهمیت آراء و اندیشه‌های شهید مطهری ادامه داد: توجه به این نکته که وی به ابعاد مختلف اسلام می‌پرداخت و در واقع جامعیت اسلام را معرفی می‌کرد، نشان ‌دهنده اهمیت نیاز به بررسی تخصصی‌تر آرمان‌ها و اندیشه‌های استاد شهید است و بر همین اساس ششمین دوره از همایش اشراق اندیشه مطهر با رویکرد تخصصی‌تری نسبت به سایر ادوار گذشته برگزار می‌شود.

وی افزود: برخی از روشن‌فکران و اندیشمندان جهان اسلام تنها به بعدی از ابعاد اسلام همچون بعد اجتماعی و یا فردی توجه بیشتری داشتند و سایر ابعاد و جنبه‌ها را کم‌تر مورد بررسی و توجه قرار می‌دادند اما شهید مطهری ابعاد فردی و اجتماعی، مادی و معنوی و دنیوی و اخروی اسلام را معرفی و بررسی کرده و در ارتباط با تمام این زمینه‌ها اندیشیده است.

دبیر ششمین همایش اشراق اندیشه مطهر خاطرنشان کرد: جایگاه معلم در جهان امروز با توجه به زندگی اجتماعی افراد و نیازهای حداکثری برای ابلاغ فریادهای خالصانه مردم از اهمیت زیادی برخوردار است.

عابدی‌سرآسیا ضمن اشاره به اهمیت لایحه حمایت از خانواده و تحولات آن اظهار داشت: یکی از مباحث حقوقی پر بحث و پر حاشیه کشور لایحه حمایت از خانواده است که تاکنون با تحولات و چالش‌های زیادی مواجه بوده است و به لحاظ محتوایی دارای چند بحث چالش برانگیز است که شامل تعدد زوجات، ازدواج موقت و مهریه‌های سنگین می‌شود.

استادیار دانشکده الهیات دانشگاه فردوسی مشهد افزود: در این راستا گروه فقه و مبانی اسلامی در ذیل برگزاری ششمین همایش اشراق اندیشه مطهر مبادرت به برگزاری نشست تخصصی در ارتباط با لایحه حمایت از خانواده کرده است و بر همین اساس اساتید و صاحب نظرانی هم‌چون فائزه عظیم‌زاده استادیار و معاون پژوهشی واحد خواهران دانشگاه امام صادق(ع)، حجت‌الاسلام حسن وحدتی شبیری استادیار دانشکده حقوق دانشگاه قم و هم‌چنین علیرضا عالی‌پناه رئیس مرکز جذب و آزمون قوه قضاییه در این نشست حضور یافته‌اند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول