اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده ولی فقیه در مازندران:

نیازمند معلمانی مانند شهید مطهری هستیم

خبرگزاری فارس: نماینده ولی فقیه در استان مازندران گفت: شهادت آیت‌الله مطهری خسارت بزرگی بود که بر انقلاب اسلامی وارد شد، ما نیازمند اینگونه معلمان هستیم.

نیازمند معلمانی مانند شهید مطهری هستیم

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، آیت‌الله نورالله طبرسی بعدازظهر امروز به مناسبت فرارسیدن هفته معلم و عقیدتی سیاسی در جمع فرهنگیان نواحی آموزش و پرورش شهرستان ساری و میاندرود و مسئولان سپاه ساری، به شهادت آیت‌الله مطهری و نامگذاری هفته معلم اشاره کرد و اظهار داشت: معلمان مهندسان انسان‌ساز بشریتند.

وی نقش معلم را در پرورش فکری انسان موثر دانست و گفت: همانگونه که معلم فکر انسانی را به تعالی می‌رساند می‌تواند به انحراف هم  سوق دهد.

طبرسی با اشاره به اینکه در جامعه ما معلم جایگاه برجسته‌ای ندارد، تصریح کرد: حساس‌ترین شغل معلمی است ولی در کشور ما به این شغل شریف بها نمی‌دهند.

وی کار فرهنگی را وسیع و مشکل دانست و گفت: اندیشه هدیه خداوند است و انسان با سر رشد می‌کند و نیز معلمان طبیب روح و فکر هستند و جایگاه این قشر بزرگ جامعه باید متعالی باشد.

نماینده ولی فقیه در مازندران نهاد تعلیم و تربیت را خانواده‌ای پرجمعیت برشمرد و اظهار داشت: تمامی 70 میلیون جمعیت کشور با آموزش و پرورش سروکار دارند.

طبرسی در بخشی از سخنانش معلمان را میراث‌دار شهید مطهری دانست و گفت: شهادت آیت الله مطهری خسارت بزرگی بود که بر انقلاب اسلامی وارد شد، ما نیازمند اینگونه معلمان هستیم.

وی آثار شهید مطهری را برای تربیت جامعه اسلامی موثر دانست و ابراز داشت: برای تربیت 20 میلیون قشر جوان نیازمند تربیتی هستیم که شهید مطهری در کتابش به آن اشاره کرد.

امام جمعه مرکز مازندران معلمی را صرف سخنرانی و پای تخته نوشتن ندانست و بیان داشت: دانایی باید با توانایی توام باشد.

وی با بیان اینکه جوانان جامعه اسلامی از تهاجم دشمن باید واکسینه شوند، تصریح کرد: نقش معلمان در پرورش ذهن دانش‌آموزان پررنگ است، نباید اجازه دهند فاضلاب غرب به طرف جوانان ما سرازیر شود.

نماینده ولی فقیه در مازندران تربیت دانش‌آموزان جامعه اسلامی را قرآنی عنوان کرد و متذکر شد: حمایت از تولید ملی تنها توسعه صنعتی نیست، باید به تولید علم، ایمان و افراد با حجاب همت کنیم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول