اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه خلخال:

مرام مطهری مسلک معلمان و محققان شود

خبرگزاری فارس: امام جمعه شهرستان خلخال گفت: مرام و اندیشه پربار شهید مرتضی مطهری باید مسلک معلمان و محققان ما قرار گیرد که بی‌محابا در برابر بدعت‌ها و روش‌های نادرست ایستاد.

مرام مطهری مسلک معلمان و محققان شود

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، حجت‌الاسلام امیر رشتبری عصر امروز در آستانه هفته معلم و سالروز شهادت مرتضی مطهری در دیدار با جمعی از فرهنگیان در خلخال اظهار داشت: رمز موفقیت استاد شهید مرتضی مطهری در اختیار اسلام بودن آن علامه شهید بود که سعی می‌کرد شایسته‌ترین الگوی انسانی و رفتار مجاهدانه باشد.

وی تصریح کرد: این شهید بزرگوار باید در حفظ دستاوردها برای معلمان و تلاشگران سنگر علم و ادب و معرفت الگو و محک واقعی باشد چرا که امروز جامعه ما بیش از هر زمان دیگر به سیره و سلوک شخصیت‌های بزرگواری چون مطهری نیاز دارد.

رشتبری با یادآوری این‌که مرتضی مطهری هیچ وقت در طول حیات مبارکش اجازه نداد دورویی، نفاق و برخی رفتارها و نگرش‌های تضاد گونه در مرام و هدفش قرار گیرد، خاطر نشان کرد: این شهید والامقام با زندگی ساده اما پربار خود تلاش کرد تا در یک مجاهدت واقعی شاگردان شایسته‌ای را تربیت کند تا فقیه دوران و عامل به حقایق باشند.

این مسئول در ادامه جایگاه رفیع معلمان و اساتید دانشگاه‌ها را یادآور شد و اضافه کرد: در دین اسلام بیش از هر موضوع دیگر به مسئله علم و فراگیری دانش تاکید شده و در این بین شایسته‌ترین الگوها نیز معلمان و انسان‌های فکور جامعه نام برده شدند.

وی ضرورت مطالعه و تحقیق در حوزه تألیفات استان مطهری را یادآور شد و ادامه داد: تنها نویسنده‌ای که تألیفات ارزشمند او مورد تأیید امام و رهبر معظم انقلاب است، آثار این شهید والامقام است که سعی می‌کرد با اخلاق و منش خود بهترین سیره و سلوک را در دستور کار قرار دهد.

به گزارش فارس، امام جمعه خلخال در ادامه سخنان خود به سخنرانی‌های آتشین این شهید والامقام در سال‌های قبل از پیروزی انقلاب اشاره کرد و بیان داشت: ‌شهید مطهری از رژیم اشغالگر قدس همیشه به عنوان شمر زمان یاد می‌کرده و سعی داشته است در کنار امام در اعتلای ارزش‌های نظام اسلامی کوشا باشد.

 

کارگران منبع رحمت و برکت نظام هستند

رشتبری همچنین در جریان بازدید از کارخانه نئوپان خلخال در جمع کارگران گفت: کارگران زحمتکش در هر جامعه‌ای مایه خیر، برکت و بالندگی هستند و به یقین در سنگر تولید و سازندگی کشور اصلی‌ترین رسالت را بر عهده دارند.

وی با بیان این‌که در دین اسلام به عظمت و جایگاه کارگران توجه شده و نبی مکرم اسلام نیز بارها کسب روزی حلال را همانند مجاهدت در راه خدا دانسته است، افزود: در حالی که ایران اسلامی ما به سمت پیشرفت و آبادانی واقعی در حرکت است، ضرورت دارد کشورمان بیش از هر زمان دیگر به تلاش و مجاهدت کارگران و جلب سرمایه‌گذاران توجه کند.

امام جمعه خلخال با قدردانی از پیشتازان خط مقدم پیشرفت کشور و تلاش شبانه‌روزی آنها تصریح کرد: در سنگر کار و تلاش صادقانه که بهترین عبادت به شمار می‌رود خلوص و تکیه بر توانمندی‌های اصلی با ارزش است.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول