اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

رئیس شورای اسلامی شهر بندر انزلی:

سازوکار وصول درآمدهای پایدار شهرداری‌ها تعیین شود

خبرگزاری فارس: رئیس شورای اسلامی شهر بندر انزلی گفت: سازوکار جدیدی باید برای وصول درآمدهای پایدار شهرداری‌ها تعیین شود.

سازوکار وصول درآمدهای پایدار شهرداری‌ها تعیین شود

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، محمدرضا بدیعی‌فر عصر امروز در همایش روز شوراها در سالن غدیر استانداری گیلان اظهار کرد: موضوع شوراها پس از پیروزی انقلاب اسلامی در مجلس خبرگان رهبری بررسی شد.

وی آخرین اصلاحات قانون شوراها را در دوره پنجم مجلس شورای اسلامی عنوان کرد و افزود: اختیارها و وظایف شوراهای شهر و روستا محدود است و تنها بعد نظارتی دارد.

بدیعی‌فر اعضای شوراها را حلقه‌های اتصال بین مردم و مسئولان خواند و تصریح کرد: شوراها باید به جایگاه اصلی خود برسند.

رئیس شورای اسلامی بندر انزلی با بیان اینکه اعضای شوراها با همدلی مسئولان می‌توانند به اهداف مورد نظر نظام برسند، خاطرنشان کرد: شوراها می‌توانند در ایجاد درآمد پایدار تاثیرگذار باشند.

وی به قدر سهم شهرداری‌ها از ارزش افزوده اشاره کرد و گفت: سازوکار جدیدی باید برای وصول درآمدهای پایدار شهرداری‌ها تعیین شود.

بدیعی‌فر، عدم نقش شهرداری در دریافت عوارض ارزش افزوده اداره‌ها و دستگاه‌های مختلف و همچنین عدم اطلاع از میزان وصولی‌های اداره‌ها را از موضوع‌های قابل طرح عنوان کرد و بیان داشت: پیشنهاد می‌شود شهرداری نماینده‌ای برای پیگیری موارد مذکور در اداره‌ها و سازمان‌ها داشته باشد.

رئیس شورای اسلامی بندر انزلی با اشاره به عضویت شورا در کمیسیون ماده پنج و صد، بیان داشت: آموزش ضوابط شهرسازی در ابتدای دوره شورای اسلامی شهر برای اعضا ضروری است.

وی ادامه داد: با توجه به تعارض بین طرح تفصیلی و صدور اسناد مالکیت طبق ماده‌های 147 و 148 در سطح کشور، به نظر می‌رسد عضویت شورای اسلامی شهر در این کمیسیون‌ها ضرورت دارد و باید از صدور سند برای اراضی با کاربری غیرمسکونی بدون نظر شورای اسلامی شهر خودداری شود.

بدیعی‌فر خواستار مکاتبه دستگاه‌های اجرایی هنگام واگذاری اراضی با کاربری‌های مسکونی با شورای اسلامی شهر شد و اذعان کرد: همکاری نیروی انتظامی در اجرای مصوبات شورای اسلامی برای بهبود رضایت شهروندان در برطرف کردن سد معبر و هدایت ترافیک‌های شهری ضروری است.

انتهای پیام/س10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول