اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرماندار تنگستان:

شوراها باید در امر فرهنگ‌سازی زکات تلاش کنند

خبرگزاری فارس: فرماندار تنگستان گفت: شوراهای اسلامی باید در امر احیاء فرهنگ حسنه و اسلامی زکات که به فرهنگ‌سازی و تبلیغ در همه سطوح جامعه نیازمند است تلاش کنند.

شوراها باید در امر فرهنگ‌سازی زکات تلاش کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از اهرم عبدالرسول زارع یکشنبه شب در همایش شوراهای اسلامی شهرستان تنگستان ضمن تبریک روز شوراها و روز خلیج فارس به جایگاه شوراهای اسلامی در کشور اشاره و اظهار داشت: در نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران که برگرفته از مکتب انسان‌ساز اسلام است، شور و مشورت در امور مختلف از جمله اداره‌ امور کشور یک ارزش محسوب می‌شود و در این راستا تشکیل نهادی نیز به نام شوراهای اسلامی یکی از افتخارات و دستاوردهای انقلاب اسلامی است.

وی تاکید کرد: اعضای محترم شوراهای اسلامی باید با توجه به نام‌گذاری امسال از سوی رهبر معظم انقلاب به سال تولید ملی، حمایت از کار و سرمایه ایرانی، شوراها به عنوان منتخبان مردم برای تحقق شعار امسال نهایت تلاش را داشته باشند.

زارع ادامه داد: از دیگر اموری که شوراهای اسلامی باید امروز مورد تاکید قرار دهند، احیای فرهنگ حسنه و اسلامی زکات است که این امر به فرهنگ‌سازی و تبلیغ در همه سطوح جامعه نیازمند است.

وی اعلام کرد: با تلاش ستاد احیاء زکات شهرستان درآمد زکات شهرستان از 26 میلیون تومان سال 89 به 85 میلیون تومان در سال 90 رسیده که بیش از 300 درصد رشد داشته است.

فرماندار تنگستان همچنین به برگزاری همایش روز ملی خلیج فارس در بوشهر اشاره و عنوان کرد: گلباران خانه شهید رئیسعلی دلواری از جمله برنامه‌هایی بود که در این روز به منظور گرامیداشت یاد و خاطره حماسه‌آفرینان دلیران تنگستان که برای دفاع از خلیج فارس مردانه ایستادند برگزار ‌شد.

معاون برنامه‌ریزی و امور عمرانی فرمانداری تنگستان نیز گفت: بازدید دوره‌ای از روستاهای شهرستان به منظور شناسایی نیازها و کمبودهای روستاهای شهرستان و تلاش به منظور تدوین بانک اطلاعات نیازهای روستاها و تلاش برای رفع آن‌ها در سال جاری آغاز شده است.

مهندس پرویز شعبانی همچنین عنوان کرد: شوراهای اسلامی شهرستان نیازها و اولویت‌های عمرانی خود را برای تدوین طرح‌های هادی روستایی و اجرای سایر پروژه‌های عمرانی روستایی اعلام کنند.

بخشدار دلوار نیز گفت: شوراها نقش مهمی در عمران و آبادانی شهر و روستا دارند که با تلاش این نهاد در بخش دلوار موفقیت‌های خوبی در خدمات‌رسانی به مردم کسب شده است.

ریاض انصاری ادامه داد: طرح‌های هادی روستایی از برنامه‌های مطلوب در عمران روستایی است که نیاز است در اجرای این طرح تسریع شود.

بخشدار مرکزی تنگستان نیز بر توسعه بخش کشاورزی تاکید کرد و اظهار داشت: تسهیلات ویژه‌ای به بخش کشاورزی اختصاص یافته که انتظار می‌رود با اطلاع‌رسانی شوراهای اسلامی افراد توانمند و کارآمد شناسایی و معرفی شوند.

سید محمدصادق هاشمی همچنین گفت: با مکاتبات صورت گرفته موضوع شهر شدن روستای آباد به مراحل نهایی رسیده و در شش ماهه اول سال انجام می‌شود.

انتهای پیام/صا20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول