اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال گذشته انجام شد

ارائه یک‌میلیون نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل آموزش فنی‌و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی از ارائه یک‌میلیون و 126 هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در این استان طی سال گذشته خبر داد.

ارائه یک‌میلیون نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از نهبندان، حسین خوشایند صبح امروز در آیین تودیع و معارفه سرپرست جدید مرکز فنی و حرفه‌ای شهرستان نهبندان اظهار داشت: هم‌اکنون تعداد 11 مرکز فنی و حرفه‌ای فعال در سطح استان وجود دارند و طی سال گذشته آموزش‌های فنی و حرفه‌ای استان در 95 آموزشگاه بخش خصوصی برگزار شد.

وی از ارائه یک‌میلیون و 126 هزار نفر ساعت آموزش فنی و حرفه‌ای در این استان طی سال گذشته خبر داد و افزود: این آموزش‌ها در 211 حرفه آموزشی در سطح آموزشگاه‌های فنی و حرفه‌ای استان ارائه شده است.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه طی سال گذشته 9 هزار دوره آموزشی در سطح آموزشگاه آزاد فنی و حرفه ای برگزار شد، تصریح کرد: 132 هزار گواهینامه مهارت  در این استان در سال گذشته صادر شده است.

خوشایند با بیان اینکه تعداد دوره‌های آموزشی برگزار شده در بخش‌های دولتی و خصوصی طی سال 90 نسبت به سال گذشته آن رشد پنج درصدی داشته است، اضافه کرد: بیش از 670 دوره آموزشی در بخش دولتی و 620 دوره آموزشی در بخش خصوصی در سطح استان برگزار شده است.

وی تعداد کارگاه‌های آموزشی فنی و حرفه‌ای واگذار شده به بخش خصوصی در سطح استان را چهار مرکز عنوان کرد و گفت: در نظر داریم تا این مهم را در سال جاری افزایش دهیم.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خراسان‌جنوبی ضمن اشاره به آموزش رشته فناوری اطلاعات در استان اظهار داشت: در سال گذشته تعداد یک‌هزار و 150 نفر در بخش دولتی در این رشته آموزش‌های لازم را فرا گرفتند.

خوشایند تصریح کرد:  اجرای آموزش به میزان یک‌میلیون و 800 هزار نفر ساعت دوره‌های مهارتی در بخش دولتی و یک‌میلیون و 100 هزار نفر ساعت در آموزشگاه‌های آزاد در چهار بخش کارجویان شهری، روستایی، صنوف و دانشجویان در اولویت برنامه‌های این اداره‌کل است.

وی افزود: توانمندسازی آسیب‌دیدگان اجتماعی از طریق آموزش‌های مهارتی، ترویج آموزش‌های مهارتی در مناطق محروم و روستایی از طریق آموزش‌های سیار روستایی، فراهم کردن زمنیه‌های مناسب به منظور گسترش حضور بخش خصوصی از طریق واگذاری کارگاه به این بخش از اولویت‌های این اداره کل است همچنین اصلاح، توسعه و بهسازی الگوهای ارزشیابی مهارت از طریق طرح سئوال و ممیزی سئوالات آزمون از دیگر برنامه‌های این نهاد در سال جاری محسوب می‌شود.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول