اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

عضو شورای شهر ساری:

شهرداری با مصوبه شورای شهر نیرو جذب کند

خبرگزاری فارس: عضو شورای اسلامی شهر ساری گفت: شهرداری با مصوبه شورای شهر نیرو جذب کند.

شهرداری با مصوبه شورای شهر نیرو جذب کند

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری، سید محمد آقامیری صبح امروز در صحن علنی شورای اسلامی شهر ساری، روز کارگر را به قشر کارگر جامعه تبریک گفت و اظهار داشت: پیشرفت کشور بر سه عنصر دانایی، تولید و مدیریت شورایی است.

این مسئول به اهمیت روز معلم اشاره کرد و یادآور شد: سالروز شهادت استاد مطهری روز معلم نامگذاری شد که در این شهادت، جرم مطهری درک و بصیرت بیشتر بود و چون نتوانستند با فکر و اندیشه او مقابله کنند جسم او را ترور کردند.

وی با اشاره به اینکه فکر و اندیشه برای همیشه ماندنی است، تصریح کرد: به منظور حمایت معنوی از بیش از 15 هزار فرهنگی در مرکز استان هر یک از معلمان که نمونه کشوری را کسب کرده‌اند برای یک واحد 100 درصد و همکاران نمونه استانی 50 درصد و شهرستانی به 30 درصد برای یک بار برای یک واحد ساختمانی از پرداخت عوارض شهرداری معاف شوند.

آقامیری ادامه داد: معلمانی که در اراضی کاربری آموزشی اقدام به ساخت مسکن کرده‌اند از اخذ عوارض تغییر کاربری معاف شوند.

این عضو شورای اسلامی شهر ساری به ارتقای جایگاه فرهنگیان تاکید کرد و گفت: از مسئولان آموزش و پرورش کشور برای فراهم کردن امکانات مادی و معنوی و رفع دغدغه‌های بیشتر و ارتقای خدمات رفاهی، حقوق، مزایا و سختی شغل معلمی در دولت و مجلس درخواست تلاش مضاعف دارم تا فرهنگیان خود را در رتبه‌های پائین پرسنل دولت محسوب نکنند.

وی به فرارسیدن روز کارگر اشاره کرد و ابراز داشت: کارگران مجاهدان در راه خدا در عرصه تولید ملی هستند. اگر بخواهیم یکی از معضلات مهم کشور یعنی بیکاری را چاره‌اندیشی کنیم تنها با افزایش تولید، اشتغالزایی تقویت می‌شود.

این مسئول با بیان اینکه در سال حمایت از تولید ملی جلوی کالاهای قاچاق نیز باید گرفته شود، اضافه کرد: در سالی که رهبر سال تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نامگذاری کردند باید شاهد رونق در واحدهای تولیدی باشیم.

این عضو شورای اسلامی شهر ساری ادامه داد: تمام دستگاه‌های فرهنگی بر اهمیت و حمایت از تولید و کار ایرانی فرهنگ‌سازی کنند تا شاهد حمایت عملی بیشتر از تولید ملی باشیم.

آقامیری به حداقل حقوق و دستمزد کارگران اشاره کرد و گفت: مسئولان درک کنند که با 390 هزار تومان حقوق برای کارگران نمی‌توان انتظارات بالایی از کارگران داشته باشیم. هم‌اکنون که حدود 40 روز از سال جاری می‌گذرد کدام یک از اعضای شورای شهر و شهردار می‌تواند شهادت دهد که حقوق و مزایا دریافت نکرده است.

وی از حضور کارکنان غیربومی در شهرداری ساری خبر داد و متذکر شد: در شهرداری ساری بعضی از افراد از سایر شهرهای استان مانند، قائمشهر، بابل، نکا و سوادکوه جذب شده‌اند وقتی منکر می‌شویم شهروندان مشخصات کامل نیروها را معرفی و پس از بررسی دیده می‌شود ده‌ها نیرو به همراه توصیه اعضای شورای شهر توام جذب اداره شهرداری ساری شدند.

این عضو شورای شهر ساری پیشنهاد کرد جذب نیرو در شهرداری با مجوز شورای شهر باشد و از ورود هر نیروی غیربومی ممانعت شود.

آقامیری بیان داشت: به حکم قانون جذب هر نوع نیروی شرکتی و... باید با مجوز شورای شهر باشد که مشاهده نمی‌شود.

وی با بیان اینکه اختیارات شورا ناکافی است، تصریح کرد: با تشکیل شورا باور مسئولان تغییر نکرد و برای مدیریت یکپارچه شهری گامی برداشته نشد.

این مسئول ادامه داد: با تشکیل شورای شهر بسیاری از کمبودهای این نهاد مردمی کم نشد و هنوز متولیان آن دولتی هستند.

این عضو شورای شهر ساری به تشکیل شورا و نبود کف اختیاراتی که در قانون اساسی و سایر قوانین پیش‌بینی شده بود اشاره کرد و اذعان داشت: شورای شهر دستاورد نظام جمهوری اسلامی است و به آینده آن خوشبین هستم.

انتهای پیام/ن10/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول