اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر خبر داد

نظارت 3 اکیپ فنی برداشت در مزارع خرمشهر

خبرگزاری فارس: مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر از نظارت 3 اکیپ فنی برداشت در مزارع خرمشهر خبر داد.

نظارت 3 اکیپ فنی برداشت در مزارع خرمشهر

ابراهیم داوری امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در خرمشهر اظهار کرد: برداشت محصول گندم توسط 10 دستگاه کمباین در پنجم اردیبهشت‌ماه سال جاری در شهرستان آغاز شده و تاکنون در حال انجام است.

وی افزود: در این زمینه بیش از 300 هکتار برداشت انجام شده است و پیش‌بینی می‌شود تا پایان برداشت 40 دستگاه کمباین به شهرستان وارد شود.

مدیر جهاد کشاورزی خرمشهر با اشاره به اینکه احتمالاً کار برداشت تا هفته اول خردادماه ادامه دارد، خاطرنشان کرد: سه اکیپ فنی برداشت، به‌ منظور کنترل افت و ریزش کمباین‌ها، همچنین نظارت بر ضایعات و انجام کیل‌گیری مزارع مرکب از کارشناسان تشکیل شده است و به سرکشی و بازدید از مزارع در حال برداشت می‌پردازد.

وی اضافه کرد: 4هزار و 230 هکتار از مزارع توسط ناظران چهار شرکت خدمات مشاوره‌ای کشاورزی از مرحله کاشت تا برداشت مورد بازدید کارشناس قرار گرفته و توصیه‌ها و راهکارهای لازم به آنها داده شده است.

داوری ادامه داد: البته با توجه به وقوع خشکسالی و کاهش نزولات آسمانی، همچنین کاهش کیفیت آب، کم آبی، کاهش دما، گرد و خاک در زمان تلقیح و کاهش عملکرد محصول قابل پیش‌بینی خواهد بود.

وی با اشاره به اینکه این مدیریت در راستای ارتقای سطح فعالیت‌های کمی و کیفی بخش کشاورزان منطقه از هیچ تلاشی فروگذار نیست، گفت: امیدواریم با حمایت‌های بیشتر مسئولان استانی روزبه‌روز شاهد تعالی کشاورزی خرمشهر باشیم.

انتهای پیام/ز20/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول