اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

همزمان با سراسر کشور انجام می‌شود

برگزاری مرحله دوم المپیادهای علمی دانش‌آموزان در کردستان

خبرگزاری فارس: کارشناس استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان گفت: همزمان با سراسر کشور مرحله دوم و کشوری المپیادهای علمی دانش‌آموزان در استان کردستان برگزار می‌شود.

برگزاری مرحله دوم المپیادهای علمی دانش‌آموزان در کردستان

عبدالمحمد واعظی امروز در گفت‌و‌گو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: آزمون مرحله دوم و کشوری المپیادهای علمی از 11 تا 14 اردیبهشت به مدت چهار روز در مرکز استان برگزار می‌شود.

وی بیان کرد: این آزمون با حضور دانش‌آموزان راه یافته به مرحله دوم المپیاد و در رشته‌های ریاضی، کامپیوتر، ادبیات، زیست شناسی، نجوم و اختر فیزیک، شیمی و فیزیک برگزار می‌شود.

به گفته وی المپیاد ریاضی و کامپیوتر در دو نوبت برگزار می‌ شود و کلیه پذیرفته‌شدگان مرحله اول می‌توانند در آزمون مرحله دوم نیز شرکت کنند.

کارشناس استعدادهای درخشان آموزش و پرورش کردستان یادآور شد: بر این اساس آزمون نوبت اول المپیاد رشته ریاضی امروز و آزمون نوبت دوم آن نیز فردا برگزار می‌شود.

واعظی زمان برگزاری آزمون المپیاد ادبیات را صبح روز چهارشنبه 13 اردیبهشت، آزمون المپیاد زیست‌شناسی و نجوم و اختر و فیزیک را روز چهارشنبه 13 اردیبهشت، آزمون المپیاد شیمی را روز پنج شنبه 14 اردیبهشت و آزمون المپیاد فیزیک را روز پنج شنبه 14 اردیبهشت ماه اعلام کرد.

وی همچنین محل برگزاری مرحله دوم آزمون المپیادهای علمی را دبیرستان دخترانه شاهد هوشمند سنندج واقع در خیابان فلسطین سنندج، پایین‌تر از چهار راه فلسطین اعلام و اظهار کرد: به منظور رفاه حال دانش‌آموزان و شرکت به موقع آنان در مرحله دوم آزمون، با خانه معلم سنندج هماهنگی لازم به عمل آمده تا دانش‌آموزان یک روز قبل از آزمون به همراه اولیای خود در این محل اسکان داده شده و ضمن صرف صبحانه و ناهار به موقع در سر جلسه آزمون حضور شاداب داشته باشند.

وی اضافه کرد: در مرحله اول آزمون المپیادهای علمی، تعداد 44 نفر از دانش‌آموزان استان در رشته‌های مختلف به مرحله دوم المپیاد‌های علمی راه یافته‌اند که در این مرحله با دیگر دانش‌آموزان شرکت کننده از سراسر کشور به رقابت می‌پردازند.

انتهای پیام/آ30/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول