اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مناظره 2 کاندیدای مجلس همدان ـ 2

کارخانه‌: اگر طرحم تصویب می‌شد شاهد اختلاس 3 هزار میلیاردی نبودیم

خبرگزاری فارس: کاندیدای انتخابات مجلس در حوزه همدان و فامنین گفت: سال 85 طرحی دادم در ارتباط با معوقات بانکی تا بانک مرکزی و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی موظف شوند راهکار محکم برای بازپس‌گیری این حقوق به تاراج رفته مردم آماده کنند که اگر تصویب می‌شد شاهد اختلاس 3 هزار میلیاردی نبودیم.

کارخانه‌: اگر طرحم تصویب می‌شد شاهد اختلاس 3 هزار میلیاردی نبودیم

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان عصر امروز ابراهیم کارخانه‌ در مناظره نامزدهای مرحله دوم انتخابات در همدان، در جمع دانشجویان دانشگاه بوعلی سینا با بیان اینکه مجلس قلب تپنده ملت است که خون قانونگذاری را در مسیر توسعه و پیشرفت کشور در شریان‌های حیاتی نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران جاری می‌سازد، اظهار کرد: هر قدر مجلس توانمندتر، پرقدرت‌تر و متناسب با شرایط نوین جهانی باشد یقیناً قدرت خدمت‌گزاری مجلس شورای اسلامی بیشتر خواهد شد و در عرصه معادلات جهانی جایگاه ویژه‌ای را برای جمهوری اسلامی ایران رقم خواهد زد.

وی تصریح کرد: مجلس شورای اسلامی باید محل ورود نخبگان در همه عرصه‌های سیاسی، علمی، صنعتی و اقتصادی باشد چرا که در دنیای کنونی قدرت علمی حرف اول را می‌زند.

کاندیدای مرحله دوم انتخابات مجلس نهم در حوزه انتخابیه همدان و فامنین عنوان کرد: مجلس به هر میزان که از قدرت علمی بالایی برخوردار باشد متناسب با شرایط نوین جهانی در راستای تحقق چشم‌انداز توسعه قوانین با استحکام و با قوام بالای علمی را به تصویر خواهد کشید.

وی با بیان اینکه وظیفه اصلی مجلس قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون است، گفت: در حال حاضر شاهد هستیم که نمایندگان بیشتر وقت خود را صرف مسائلی غیر از قانونگذاری می‌کنند و در حوزه‌های انتخابیه در مرحله نخست دنبال مسائل اجرایی و مسائل خرد و ریز منطقه‌ای هستند.

کارخانه‌ یادآور شد: به جرأت می‌توان گفت که حدود 80 درصد از وقت نمایندگان شورای اسلامی صرف مسائل پروژه‌های حوزه انتخابیه و مشکلات آن می‌شود و نمایندگان کمتر وقت خود را صرف قانونگذاری و نظارت بر اجرای قانون می‌کنند.

به گفته وی اگر 290 نماینده در حوزه انتخابیه خود مسائل خرد و کوچک را پیگیری و مطرح کنند عملاً از وظیفه اصلی بازخواهند ماند در حالی که اگر مشکلات مردم شناسایی شود و با اولویت‌بندی در مجلس طرح و بررسی کنند مشکلات مردم ایران به صورت یکجا حل خواهد شد در حالی که اینگونه نیست.

کاندیدای انتخابات مجلس نهم در حوزه انتخابیه همدان و فامنین یادآور شد: در دوره نمایندگی سابق خود در مجلس از 17 طرح در صحن علنی مجلس دفاع کردم و اولین طرحی را که در بدو ورود به مجلس شورای اسلامی شخصا پیشنهاد داده و آن را امضا کردم، طرح رفع تبعیض از مناطق محروم شهرها در راستای عدالت‌محوری بود.

وی با اشاره به دو نطق در زمینه فناوری هسته‌ای در صحن غیر علنی مجلس افزود: در دوره نمایندگی مردم همدان در مجلس در زمینه نظارت بر مشکلات مردم 66 تذکر به رئیس جمهور و وزرا داشتم که از این تعداد 13 مورد فقط به شخص رئیس جمهور بود.

کارخانه در پاسخ به سؤال مجری در ارتباط با فرمان هشت ماده‌ای مقام معظم رهبری در زمینه مفاسد اقتصادی و مالی عنوان کرد: فرمان هشت ماده‌ای استراتژی اساسی روند صحیح فعالیت‌‌های اقتصادی کشور را تبیین می‌کند و آنطور که مورد نظر مقام معظم رهبری بود، محقق نشد و دانه‌درشت‌ها در راستای تحقق آن سنگ‌اندازی کردند که تحقق این امر، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد که رهبری در پاسخ تأکید کردند که تحقق این مهم امنیت ایجاد می‌کند.

وی با بیان اینکه در راستای تحقق فرمان هشت ماده‌ای رهبری، بسیار کوتاهی شد، افزود: مقابله با این جریان توسط کسانی صورت گرفت که سرمایه کلان دارند و در فضای سالم اقتصادی امکان رشد آنها وجود ندارد و به این ترتیب یک بستر ناسالم اقتصادی موجبات رشد دانه‌درشت‌ها را فراهم می‌کند.

کاندیدای انتخابات مجلس در حوزه همدان بیان کرد: می‌دانیم که قوه مجریه آنگونه که باید در این رابطه به وظیفه خود عمل نکرد و در ارتباط با برخورد با مفاسد اقتصادی موفق نبود.

وی با بیان اینکه مجلس در رأس قانونگذاری است، تصریح کرد: در رابطه با این فرمان مهم مقام معظم رهبری، مجلس شورای اسلامی چه کار کرد، چگونه ریل‌گذاری کرد، با کدامین مهندسی، در حالی که متأسفانه این مسئله در مجلس تقریباً به فراموشی سپرده شد که نتیجه آن این بود که شاهد سوءاستفاده 3 هزار میلیارد تومانی شدیم.

کارخانه اضافه کرد: اگر مجلس شورای اسلامی به این مسئله توجه جدی می‌کرد و درست ریل‌گذاری می‌کرد و قوانین محکم و متقن تصویب می‌کرد در رابطه با روند بانک‌ها، سرمایه‌گذاری و ... امروز شاهد نبودیم که 3 هزار میلیارد تومان اختلاس مطرح شود.

وی با تأکید بر اینکه مجلس بر وظیفه نظارتی خود عمل نکرده در حالی که ما ابزارهای محکمی در مجلس داریم، ادامه داد: آیا در رابطه با معضلات اقتصادی و صنعتی که در استان و کشور وجود دارد سؤالی از وزرا شد، به رئیس جمهور چقدر تذکر داده شد.

کاندیدای انتخابات نهمین دوره مجلس با بیان اینکه در مدت سه ماه قیمت‌ها دو برابر شده و در یک هفته قیمت ارز به 2 هزار تومان و سکه به 700 هزار تومان می‌رسد، خاطرنشان کرد: مجلس شورای اسلامی که باید با تمام قوت در میدان وارد می‌شد، کاری نکرد و بر این اساس در یک هفته آنهایی که انبارها را پر از کالا کرده بودند ثروتشان چند برابر شد اما قشر محروم و ضعیفی که سنگ زیرین عزت و عظمت ملت هستند تاب تحمل فشار ناجوانمردانه را ندارند.

وی یادآور شد: در سال 85 در بررسی لایحه بودجه طرحی را مطرح کردم در رابطه با چند هزار میلیارد تومان معوقات بانکی و بیان کردم بانک مرکزی و سازمان مدیریت برنامه‌ریزی در این رابطه موظف شوند یک راهکار محکم و قوی برای بازپس‌گیری این حقوق به تاراج رفته مردم، آماده کنند و به مجلس بدهند اما این مهم در مجلس آن روز تصویب نشد که اگر تصویب می‌شد شاهد اختلاس 3 هزار میلیاردی نبودیم.

کارخانه‌ در پاسخ به نقش مجلس در تحقق شعار رهبری در سال جاری نیز گفت: اگر بیانات مقام معظم رهبری را در سه سال گذشته بررسی کنیم، متوجه می‌شویم ایشان در روی یک خط سیری را در روند صحیح فعالیت‌های اقتصادی کشور پیگیری کرده‌اند که بنده در حد توان خود این سیر را پیگیری کرده‌ام چراکه معتقد هستم که کار و سرمایه ایرانی دو مؤلفه اصلی بهره‌وری است که موجب رشد ملی می‌شود.

وی نامگذاری سال جاری توسط رهبری را مدبرانه دانست و خاطرنشان کرد: بنده 200 راهبرد در راستای تحقق این شعار در مجلس دارم چراکه بهره‌وری کشور ما در حال حاضر زیر یک درصد است و در رابطه با بهره‌وری هیچگونه نظارتی در کشور وجود ندارد که در این زمینه تأسیس سازمان نظام بهره‌وری ایران راهبرد بنده است.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول