اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

داروساز و استاد داروشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران:

یادگیری آسان درس داروشناسی در ایران فراگیر می‌شود

خبرگزاری فارس: داروساز و استاد داروشناسی دانشگاه علوم پزشکی تهران گفت: یادگیری آسان درس «داروشناسی» در ایران فراگیر می‌شود.

یادگیری آسان درس داروشناسی در ایران فراگیر می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از ساری بهنوش زارع صبح امروز در حاشیه پنجمین جشنواره آموزشی شهید مطهری در دانشگاه علوم پزشکی مازندران در جمع خبرنگاران اظهار داشت: برای این همایش، سیستم کمکی آموزشی فارماکولوژی برای دانشجویان رشته پرستاری ارائه دادم.

وی با بیان اینکه درس فارماکولوژی به اذعان دانشجویان حاوی مطالب و مفاهیم بسیار سخت است، تصریح کرد: با ارائه نرم‌افزار آموزشی، روش تدریس درس فارماکولوژی یا داروسازی تغییر کرد.

داروساز و فارماکولوژیست دانشگاه علوم پزشکی تهران یادآور شد: در این روش کنترل زمان در اختیار دانشجویان است و با فرمتی که در این روش ارائه شد امکان پیاده‌کردن مباحث درس بر روی سی‌دی و دی‌وی‌دی وجود دارد.

زارع درباره زمان ارائه طرح کمک آموزشی درس فارماکولوژی بیان داشت: این طرح از ترم گذشته در دانشگاه تهران شروع شد و با پرسش‌نامه‌ای که ارائه شد صددرصد دانشجویان نسبت به مفید بودن این طرح اظهار رضایت کردند.

وی در ادامه درباره اجرایی شدن این طرح در سطح دانشگاه‌های کشور گفت: از اجرایی شدن این طرح در سطح دانشگاه‌ها اطلاعی ندارم و با استقبال مناسبی که از این طرح در دانشگاه تهران شد پیش‌بینی می‌شود این طرح در سطح دانشگاه‌ها اجرایی شود.

داروساز و استاد فارماکولوژیست دانشگاه علوم پزشکی تهران در پایان درباره میزان هزینه انجام شده برای اجرای این طرح عنوان کرد: هزینه اجرایی این طرح حدود یک‌هزار و 200 دلار بود که امیدوارم پس از ارائه این طرح در این جشنواره، این روش در دیگر دانشگاه‌های کشور اجرایی شود.

به گزارش فارس، داروشناسی یا فارماکولوژی شاخه‌ای از پزشکی و زیست‌شناسی است که به مطالعه واکنش متقابل داروها (یا مواد شیمیایی) بر موجودات زنده که منجر به ایجاد اثرات زیست‌شناسی این ترکیبات می‌شود، می‌پردازد.

داروشناسی شامل دو بخش فارماکودینامیک و فارماکوکینتیک است.

انتهای پیام/ن20/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول