اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل ارشاد استان فارس:

فرهنگ‌سازی عمیق برای تمام اقشار دستاوردهای عظیمی به دنبال دارد

خبرگزاری فارس: مدیرکل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان فارس گفت: هنگامی که فرهنگ‌سازی صحیح و ارزشمندی برای تمام اقشار صورت گیرد دستاوردهای عظیمی برای یک ملت به بار می‌آید.

فرهنگ‌سازی عمیق برای تمام اقشار دستاوردهای عظیمی به دنبال دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمود عالیشوندی در برنامه گرامیداشت یاد استاد محمد بهمن‌بیگی در شیراز اظهار داشت:  تقدیم بیش از ‌هزار و 200 شهید از عشایر به انقلاب اسلامی نیز نشانگر تلاش‌های بزرگانی است که اهمیت انقلاب را درک و آن را به این قشر تاثیرگذار منتقل کردند.

وی اضافه کرد: یکی از سوژه‌های تاثیرگذار در مباحث ادبی زندگی، فرهنگ عشایر است که در میان قصه آل نوشته استاد بهمن‌بیگی به خوبی دیده می‌شود.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی فارس افزود: این داستان لایه‌های زیرین فرهنگی و اجتماعی عمیق را در خود جای داده که با توجه به آن می‌توانیم به اوج فرهنگ عشایر برسیم.

وی با اشاره به تاثیرگذاری محمد بهمن‌بیگی در فرهنگ عشایر گفت: این استاد بزرگ که در روز معلم درگذشت توانست چراغ راهی برای عشایر باشد.

عالیشوندی تصریح کرد: امروز اگر مراقب نباشیم در گذر زمان و تغییر زندگی از شیوه سنتی به صنعتی، دچار تغییرات غیرقابل جبرانی در فرهنگ اصیل کشورمان می‌شویم.

وی با اشاره به برگزاری برزگداشت استاد بهمن‌بیگی ادامه داد: اگر مراسم‌های بزرگداشت و سالگردهای مختلفی برای اساتید و فرهنگ‌وران برگزار می‌کنیم نشان‌دهنده تاثیرگذاری عمیقی است که این بزرگان داشته‌اند که باید آن را پاس داشت.

وی با اشاره به فرهنگ کامل و گسترده عشایری تصریح کرد: باید نسبت به این فرهنگ حساس بود و آن‌را حفظ کرد.

انتهای پیام/و20/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول