اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در سال جاری صورت می‌گیرد

صادرات 1.2 میلیارد دلاری دارو

خبرگزاری فارس: معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری گفت: طبق هدف‌گذاری در سال جاری، صادارت دارو به 1.2 میلیارد دلار می‌رسد.

صادرات 1.2 میلیارد دلاری دارو

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، نسرین سلطانخوه ظهر امروز در همایش فناوری و تحقیقات اظهار داشت: طبق آمار میزان صادرات دارو در سال گذشته 150 میلیارد دلار بوده است که در این راستا باید از تولیدکنندگان و صادرکنندگان دارو حمایت کنیم.

این مقام فناوری افزود: وزارت بهداشت و درمان تامین کننده سلامت، درمان و تامین دارو و تجهیزات پزشکی بوده اما این وزارت مسئول تولید دارو نیست و در این مورد می‌تواند دارو را از داخل یا خارج تهیه کند که در این راستا وظیفه عمومی تکیه بر توان تخصصی داخل کشور است.

وی اضافه کرد: می‌توان از توان دانشگاه برای تولید تجهیزات نیز استفاده کرد اما برخی دستگاه‌ها به این مهم توجه نمی‌کنند چراکه تولید دارو و تجهیزات در کشور ظرفیت خوبی دارد.

این مسئول اضافه کرد: جامعه علمی کشور در تولید دارو فعالیت می‌کنند که باید مورد توجه قرار گیرد و در این زمینه ظرفیت‌های فناوری کشور ما در دانشگاه‌ها خلاصه نمی‌شود تا برای تمام ظرفیت‌ها، سیاست و برنامه داشته باشیم.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری بیان کرد: یکی از کارهای معاون فناوری همکاری با بخش‌های خصوصی تولید دارو و تجهیزات است که باید از ظرفیت‌های آن‌ها به خوبی استفاده شود و کمک کنیم تا کیفیت خود را افزایش دهند و در این راستا از تولیدکنندگان دارو حمایت می‌شود.

وی ابراز داشت: صندوق نوآوری شکوفایی به‌زودی احداث می‌شود که در سال 91 با سرمایه یک‌هزار میلیارد تومان و در سه سال نیز 3 هزار میلیارد تومان به آن تزریق می‌شود.

سلطانخواه بیان کرد: کارگروه حمایت از ورود داخلی و صادرات دارو با کمیته تخصصی تولیدات دانش‌بنیان و صادرات تشکیل می‌شود که در این کارگروه مباحث ارزی و گمرکی را دنبال می‌کنیم.

این مقام فناوری خاطرنشان کرد: معاونت فناوری از حضور تولیدکنندگان و تجار دارو و تجهیزات پزشکی در نمایشگاه‌های کشور‌های هدف پشتیبانی می‌کند.

معاون علمی و فناوری ریاست جمهوری افزود: هدف از شعار سال جاری، در تولید ملی افزایش کارخانه‌های بزرگ نبوده و در کار ایرانی منظور تنها کارگران نیستند بلکه تمام اقشار جامعه از جمله سرمایه‌های دانشی، تخصصی و انسانی را شامل می‌شود.

انتهای پیام/غ10/ض1002

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول