اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

بهره‌مندی 8 استان از آب سد شهریار

سد شهریار میانه امسال آبگیری می‌شود

خبرگزاری فارس: مدیر عامل سازمان آب منطقه‌ای آذربایجان شرقی با بیان اینکه پروژه آبرسانی به میانه و سد شهریار جزو طرح‌های مهر ماندگار اعلام شده است، گفت: سد شهریار میانه امسال آبگیری می‌شود.

سد شهریار میانه امسال آبگیری می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از میانه، ارسلان هاشمی بعد از ظهر امروز در حاشیه نشست کار گروه آب شهرستان میانه در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: پروژه آبرسانی به میانه و سد شهریار خوشبختانه با اقدامات و پیگیری‌های انجام شده جزو طرح‌های مهر ماندگار اعلام شد.      

وی افزود: با پیشرفت 53 درصدی احداث سد "گرمی‌چای" میانه بخشی از آبگیری در سال جاری انجام خواهد شد.

هاشمی ادامه داد: همچنین 14 کیلومتر از 32 کیلومتر پروژه آبرسانی به میانه لوله‌گذاری شده و با قرار گرفتن این پروژه در بین پروژه‌های مهر ماندگار شاهد بهره‌برداری آبرسانی به میانه تا شهریور سال 92 خواهیم بود.

هاشمی با بیان اینکه آبگیری سد شهریار از اهداف و تکالیف آب منطقه‌ای استان در سال‌جاری است، گفت: سد شهریار جزو پروژه‌هایی است که اعتبارت مورد نیاز آن از سال گذشته و امسال با عنایت دولت کریمه تامین می‌شود تا سد آبگیری شود.

مدیر عامل  سازمان آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی افزود: مشکل خاصی در پروژه سد شهریار نبوده و تملک زمین‌ها در اسرع وقت انجام خواهد شد.

وی به آثار ملی اقتصادی اجتماعی سد شهریار را مورد تاکید قرار داد و گفت: هشت استان از منافع ملی این طرح بهره‌مند می‌شوند.

هاشمی تصریح کرد:‌سد بتنی دو قوسی شهریار در 39 کیلومتری شمال شرقی شهرستان میانه به منظور تامین نیاز آبی اراضی و شالیزارهای استان گیلان و جبران کاهش حجم مخزن سد سفیدرود توسط شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی اجرا شده است.

وی همچنین با اشاره به انتخاب طرح سد و نیروگاه شهریار به‌عنوان طرح برتر بتنی سال 1390 کشور در رشته سدسازی در نهمین همایش بتن در محل مرکز همایش‌های بین‌المللی دانشگاه شهید بهشتی در روز جهانی بتن، یادآور شد: طول تاج این سد 207 متر و ارتفاع آن از پی 135 متر و حجم مخزن آن 700 میلیون مترمکعب است.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای آذربایجان‌شرقی گفت: این سد علاوه بر کاربری تامین نیاز آبی کشاورزی و صنعتی استان گیلان، 12 هزار هکتار از اراضی شهرستان میانه و محیط زیست، کنترل سیلاب و ایجاد سیلاب‌های مصنوعی برای رسوب‌زدایی مخزن سد سفیدرود، برای تولید 168 گیگاوات ساعت انرژی پیک در سال طراحی و اجرا شده است.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول