اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل خبر داد

شناسایی قابلیت‌های اجرای طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه پارس‌آباد

خبرگزاری فارس: مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل گفت: فرودگاه پارس‌آباد قابلیت و ظرفیت ممتازی برای اجرای طرح‌های توسعه‌ای دارد که با شناسایی آنها اقدام به اجرای این طرح‌ها خواهیم کرد.

شناسایی قابلیت‌های اجرای طرح‌های توسعه‌ای فرودگاه پارس‌آباد

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، مصطفی صفایی عصر امروز در جلسه بررسی مسایل و مشکلات فرودگاه پارس‌آباد اظهار داشت: مشکلات موجود در فرودگاه‌های استان اردبیل را بررسی و نسبت به رفع آنها اقدامات اساسی انجام دادیم، که فرودگاه پارس‌آباد نیز مستثنی از این وضعیت نیست.

وی با بیان اینکه ظرفیت ممتاز فرودگاه پارس‌آباد زمینه را برای اجرای طرح‌های بعدی در این منطقه فراهم کرده، افزود: در صورت فراهم بودن شرایط می‌توان زمان و تعداد پروازهای فرودگاه پارس‌آباد را تغییر داد.

مدیرکل فرودگاه‌های استان اردبیل یادآور شد: 30 میلیارد ریال از محل اعتبارات شرکت فرودگاه‌‌های کشور برای توسعه فرودگاه پارس‌آباد اختصاص یافته است که برای روکش باند و استاندارد سازی آن هزینه خواهد شد.

صفایی با بیان اینکه کار طراحی و مطالعات توسعه باند این فرودگاه به اتمام رسیده است، افزود: در صورت توافق نهایی با پیمانکار مربوطه، عملیات توسعه باند فرودگاه پارس‌آباد به زودی اجرایی خواهد شد.

وی ادامه داد: با استاندارد‌سازی، اجرای طرح‌های توسعه‌ای و ارتقای ایمنی زمینی فرودگاه، نشست و برخاست هواپیماهای متوسط از جمله فوکر 100 در فرودگاه مغان ممکن خواهد شد.

این مسئول همچنین از راه‌اندازی کامل سامانه کمک ناوبری (VOR/DME) در فرودگاه پارس‌آباد با 10 میلیارد ریال اعتبار در اواخر سال گذشته خبر داد و گفت: گسترش فرودگاه این شهرستان در اولویت کاری شرکت فرودگاه‌های کشور قرار دارد.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، فرماندار پارس‌آباد نیز در این جلسه با بیان اینکه مشکل سند مالکیت زمین فرودگاه حل شده است، افزود: پارس‌آباد با توجه به مسافت طولانی با تهران و اغلب مناطق کشور و برخی ویژگی‌ها، وابستگی زیادی به فرودگاه و حمل و نقل هوایی دارد.

ولی کریمی با تاکید بر تعریض و تطویل باند و راه‌اندازی جایگاه سوخت‌گیری فرودگاه، ابراز داشت: بخش خصوصی در صورت سرمایه‌گذاری در این فرودگاه از حمایت جدی فرمانداری برخوردار خواهد بود.

وی در پایان خواستار تغییر برنامه و افزایش تعداد پروازهای مسیر تهران – پارس آباد و بالعکس شد.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول