احمد صادقی در گفتوگو با خبرنگار فارس در بجنورد اظهار داشت: هیچگونه مشکلی برای پرداخت هزینههای تطویل باند فرودگاه از محل اعتبارات ملی نیست.
مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل افزود: مسئولان استانی میتوانند از این محل برای تملک اراضی فرودگاه عمل کنند.
* تأمین نظر مالکان اراضی تطویل باند فرودگاه بجنورد
صادقی همچنین بر تأمین نظر مالکان اراضی تطویل باند فرودگاه بجنورد تاکید کرد.
وی اظهار داشت: باید طبق کارشناسیها و قیمت روز هزینههای مربوط به تملک اراضی فرودگاه بجنورد به مالکان پرداخت شود.
معاون وزیر راه و شهرسازی تصریح کرد: وزارت راه و شهرسازی در این زمینه نسبت به پرداخت حقوق مالکان تاکید داشته و به مسئولان استان خراسانشمالی نیز توصیه میکنند تا در زمینه تملک اراضی به این موضوع توجه کنند.
به گزارش فارس، برای تطویل باند فرودگاه بجنورد باید 60 هکتار زمین مربوط به مردم تملک شود.
* ملاک انتخاب مدیران کل راه و شهرسازی استانها شایستهتر بودن
وی در ادامه رویکرد وزارت راه و شهرسازی برای انتخاب مدیران استانی را برشمرد و گفت: ما تلاش میکنیم تا فردی که شایستهتر و منشأ خدمات است، انتخاب کنیم.
صادقی با اشاره به اینکه در کشور زمانی که برای مدیران کل استانها تصمیم میگیریم معمولاً طرز فکرهای مدیر بومی وجود دارد، گفت: در مورد استان خراسانشمالی هم روی نیروهای بومی در استان نیز مطالعه کردیم اما به این نتیجه رسیدیم که آقای قادری مناسبتر و شایستهتر از این رو برای نخستین مدیرکل راه و شهرسازی استان انتخاب شد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با تاکید بر اینکه در شرایط مساوی بودن امتیاز را به نیروهای بومی میدهیم از معرفی مدیران کل راه و شهرسازی 27 استان کشور تاکنون خبر داد.
انتهای پیام/آ20/ض1002