اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

فرمانده سپاه قائم:

بسیجیان پشتیبان ولایت‌فقیه هستند

خبرگزاری فارس: فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) ‌استان سمنان گفت: بسیجیان هوشیارانه و آگاهانه از ولایت‌فقیه دفاع می‏کنند و پشتیبان این اصل اساسی هستند.

بسیجیان پشتیبان ولایت‌فقیه هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، سردار علی استادحسینی ظهر امروز در جمع بسیجیان و مردم روستای برم دامغان اظهار داشت: آحاد مردم و بسیجیان از حضرت زهرا(س) به عنوان شهید راه ولایت، الگوپذیری دارند و لحظه‏ای از دفاع از ولایت و پشتیبانی ولایت دست برنمی‏دارند.

وی به مسئله حکومت و امامت اشاره کرد و گفت: پیامبر(ص) در روز غدیر خم با ایراد خطبه "غراء" و مهم غدیر بر مبنای دستور قاطع خداوند در حق علی(ع) حجت را بر همگان تمام کردند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) ‌استان سمنان بیان داشت: پیامبر(ص)، حضرت علی(ع) را به عنوان امام و رهبر جامعه اسلامی معرفی کرد و این حکومت در واقع اداره امور دنیوی و دینی مردم و اجرای احکام کتاب و سنت در قالب تشکیل حکومت اسلامی است.

وی اظهار داشت: امام علاوه بر موارد مذکور، عهده‏دار تربیت و پرورش نفوس از طریق رهبری ظاهری و باطنی است.

استادحسینی اظهار داشت: با توجه به دیدگاه قرآن کسی شایسته چنین امامتی است که به طور کلی از وابستگی و محبت دنیا رهیده باشد نه کسی که فقط حُب یا جاه و مقام داشته باشد.

وی اضافه کرد: با توجه به این مهم، عده‏ای از خواص در زمان پس از رحلت پیامبر اکرم(ص) جنگ نرم به پا کردند که اثر این جنگ موجب شد تا حکومت از دست صاحب اصلی خارج شود و به دست کسانی بیفتد که فقط به فکر منافع دنیوی به دنبال جاه و مقام بودند.

استادحسینی افزود: این اقدام موجب شد که حضرت علی(ع) از آنچه حق او و خدا در قرآن دستور آن را به پیامبر صادر کرده بود، دست بکشد و 25 سال خانه‏نشینی و سکوت اختیار کند.

وی با اشاره به قسمت‏هایی از تاریخ اسلام، به این نکته اشاره کرد که جنگ جمل را کسانی مثل طلحه و زبیر که از اصحاب پیامبر بودند و عایشه که از اهل‌بیت پیامبر(ص) بود، راه انداختند و حضرت علی(ع) را به نیت حزب‏الله در شب قدر به شهادت رساندند.

فرمانده سپاه قائم آل محمد(عج) ‌استان سمنان گفت: در زمان سکوت و خانه‏نشینی حضرت علی(ع) یکی از سربازان شجاع دفاع از ولایت حضرت زهرا(س) بودند و در این راه با تقدیم جان خود به شهادت رسیدند.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول