اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مسئول اداره ترویج معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه:

نشریات حوزه به سوی حرفه‌ای شدن در حرکت هستند

خبرگزاری فارس: مسئول اداره ترویج معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه گفت: طی بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته، به این نتیجه رسیده‌ایم که نشریات حوزه به سوی حرفه‌ای شدن در حال حرکت هستند و این پیشرفت کاملا در آثار آنها مشهود است.

نشریات حوزه به سوی حرفه‌ای شدن در حرکت هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از قم، حجت‌الاسلام مهدی محقق امروز در نخستین جشنواره سراسری مجلات علمی واحدهای آموزشی حوزه‌های علمیه سراسر کشور، گفت: نشریات تخصصی حوزه دارای ابعاد علمی بسیاری بوده و توانسته‌اند جایگاه خوبی در میان طلاب داشته باشند.

وی تصریح کرد: این نشریات علمی می‌توانند نقش موثری در ارتقا سطح فکری در میان طلاب داشته باشند.

مسئول اداره ترویج معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه اظهار داشت: این جشنواره دارای اهدافی از جمله معرفی نمونه‌های برتر است که موجب تشویق در ارائه مطالب خواهد شد.

حجت‌الاسلام محقق افزود: باید زمینه ارتقا و رشد این مجلات در حوزه‌های علمیه گسترش پیدا کند و برگزاری این جشنواره‌ها می‌تواند در این امر موثر باشد.

وی تاکید کرد: در این جشنواره نقاط ضعف و مثبت نشریات بیان شده تا مدیران مسئول و سردبیران آنها نسبت به ارتقا سطح علمی نشریات خود بکوشند.

مسئول اداره ترویج معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه بیان داشت: این جشنواره برای نخستین بار است که در کشور برگزار می‌شود و سعی داریم به صورت مستمر این جشنواره را برگزار کنیم.

حجت‌الاسلام محقق با اشاره به ارزیابی‌های صورت گرفته نشریات گفت: ارزیابی‌ها بر اساس دو شاخصه مقالات علمی و همچنین شکل نشریه است که ارزیابان جشنواره علامه حلی به این ارزیابی‌ها پرداخته‌اند.

وی افزود: ارزیابی‌ها به صورت گسترده و کاملا کارشناسی انجام شده و ارزیابان از اساتید برجسته بودند که مقالات علمی بسیاری را در سطح کشور ارزیابی کرده‌اند.

مسئول اداره ترویج معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه در خصوص مجلات چاپ شده بیان داشت: تعداد مجلات چاپ شده 82 مجله است که در قالب 30 عنوان فعالیت می‌کنند.

حجت‌الاسلام محقق تاکید کرد: سردبیران نشریات تخصصی توجه داشته باشند تا مقالات منتشر شده بیشتر در حوزه پژوهش و آموزش باشد تا بار علمی طلاب را افزایش دهد.

وی اظهار داشت: باید از ظرفیت موجود در طلاب استفاده کرد، زیرا طلاب در استان‌های مختلف مقالات علمی بسیاری را تولید کرده‌اند که باید مورد استفاده قرار گیرد.

مسئول اداره ترویج معاونت پژوهش حوزه‌های علمیه با اشاره به اهمیت تازگی مطالب نشریات گفت: باید به این مقوله توجه شود، زیرا مطلب علمی زمانی می‌تواند جذابیت داشته باشد که از عنصر تازگی بهره‌ برد.

حجت‌الاسلام محقق بیان داشت: طی بررسی‌های کارشناسی صورت گرفته، به این نتیجه رسیده‌ایم که نشریات حوزه به سوی حرفه‌ای شدن در حال حرکت هستند و این پیشرفت کاملا در آثار آنها مشهود است.

وی افزود: باید به گونه‌ای برنامه‌ریزی کرد تا این پیشرفت‌ها تداوم داشته باشد و شاهد رشد علمی مقالات در عرصه‌های مختلف باشیم.

انتهای پیام/و10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول