اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

با حضور مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی

والی بلخ افغانستان از پروژه‌های عمرانی شهر جدید گلبهار بازدید کرد

خبرگزاری فارس: والی بلخ افغانستان با همراهی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی، با حضور در شهر جدید گلبهار، از روند اجرای پروژه‌های عمرانی طرح توسعه این شهر بازدید کرد.

والی بلخ افغانستان از پروژه‌های عمرانی شهر جدید گلبهار بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری فارس از مشهد، به نقل از روابط‌ عمومی اداره‌کل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی، عطا محمدنور والی ایالت بلخ افغانستان و هیئت همراه در این بازدید در جریان برنامه‌ریزی‌های انجام شده در حوزه مدیریت پروژه‌های انبوه‌سازی مسکن و توسعه همه‌جانبه این شهر قرار گرفتند.

والی بلخ و هیئت همراه هم‌چنین از فرودگاه آموزشی تفریحی گلبهار، مجموعه دریاچه مصنوعی و روند اجرایی چندین پروژه مسکن ‌مهر که با استفاده از تکنولوژی‌های نوین ساختمان ساخته شده است، بازدید کرد.

محمدرضا قاسمی مدیرکل راه و شهرسازی خراسان‌رضوی در نشست مشترک با هیئت افغانستانی، طرح مسکن مهر را بزرگ‌ترین پروژه عمرانی حال حاضر کشور عنوان کرد و افزود: هدف این طرح، حل مشکل مسکن اقشار کم درآمد و دهک‌های پایین جامعه با استفاده از راهکارهایی هم‌چون انبوه‌سازی، صنعتی‌سازی و بهره‌گیری از ظرفیت بخش تعاون برای حذف قیمت زمین در قیمت نهایی مسکن است.

قاسمی تعدادکل واحدهای مسکن مهر در حال ساخت کشور را 2 میلیون و 600 هزار واحد اعلام کرد و گفت: در استان خراسان‌رضوی از مجموع 113 هزار واحد مسکن ‌مهر، 45 هزار واحد از سوی تعاونی‌ها در حال احداث است.

وی کل اعتبار تخصیص یافته به طرح مسکن مهر در کشور را 5 هزار میلیارد تومان اعلام و تأکید کرد: این میزان اعتبار علاوه بر گردش مالی چشم‌گیر و تأثیر محسوس بر چرخه اقتصاد کشور، اشتغال‌زایی بالایی را نیز به دنبال داشته است.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در خراسان‌‌رضوی افزود: در این استان 20 هزار متخصص و مهندس بر اجرای طرح‌های مسکن مهر نظارت دارند که 16 هزار نفر از آنان، عضو نظام مهندسی ساختمان خراسان‌رضوی هستند.

وی با اشاره به برگزاری موفق نمایشگاه‌های متخصصان استان در کشورهای همسایه که سبب امضای تفاهمنامه‌های مختلف همکاری نیز شده است، به والی بلخ پیشنهاد داد به منظور گشایش باب همکاری‌های مشترک دو استان، از سوی استان خراسان‌رضوی نخستین نمایشگاه صنعت ساختمان در استان بلخ برپا شود.

وی هم‌چنین به صدور خدمات نظام مهندسی به کشورهای همسایه هم‌چون قرقیزستان اشاره کرد و گفت: خراسان‌رضوی با داشتن مهندسان متخصص و با تجربه آمادگی دارد، خدمات نظام مهندسی را در کشور دوست و همسایه افغانستان نیز عرضه کند.

والی بلخ نیز در این جلسه، با تشکر از مهمان‌نوازی مسئولان راه و شهرسازی استان، گفت: از انقلاب ایجاد شده در عرصه ساخت و ساز و انبوه‌سازی در کشور دوست و برادر ایران، آگاهی کامل داریم و درصدد استفاده از تجربیات متخصصان این کشور در پروژه‌های عمرانی کشور افغانستان هستیم.

محمدنور با اشاره به وجود ذخایر بی‌شمار معدنی و طبیعی در خاک افغانستان، تأکید کرد: با وجود مداخلات سایر کشورها در امور افغانستان، عزم جدی برای آبادانی کشور و افزایش رفاه شهروندان در کشور افغانستان شکل گرفته و از هر پیشنهادی برای مشارکت در آبادانی و اعتلای کشور خود استقبال می‌کنیم.

انتهای پیام/س10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول