اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد مسکن خراسان‌جنوبی خبر داد

تحویل 5 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال در خراسان‌جنوبی

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: تا پایان سال جاری تعداد 5 هزار مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر جمعیت تحویل متقاضیان می‌شود.

تحویل 5 هزار واحد مسکن مهر تا پایان سال در خراسان‌جنوبی

به گزارش خبرگزاری فارس از درمیان، علی‌اصغر آسمانی‌مقدم صبح امروز در نشست شورای مسکن درمیان اظهار داشت: در سال گذشته 2 هزار و 517 واحد در استان به ارزش 76 میلیارد تومان به بهره‌برداری رسیده است.

وی با بیان اینکه تعداد متقاضیان پالایش شده مسکن مهر در شهرهای زیر 25 هزار نفر در سال جاری به 8 هزار نفر رسیده است، افزود: متوسط پرداخت تسهیلات با توجه به نوع ساخت سنتی، نیمه‌صنعتی و صنعتی بین 20 تا 25 میلیون تومان است.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی عدم به موقع سهام آورده متقاضیان با پیشرفت فیزیکی پروژه، کم‌کاری و عدم تجربه کافی برخی از شرکت‌های تعاونی مسکن، طولانی شدن دوره ساخت با توجه به اتمام دوران مشارکت و زمان بر بودن صورت مجالس تفکیکی و تهیه اسناد اعیانی واحدهای مسکن مهر را از مهم‌ترین مشکلات مسکن مهر استان برشمرد.

آسمانی‌مقدم با بیان اینکه احداث 30 هزار واحد مسکونی مهر روستایی در سطح استان در دست اجرا است، تصریح کرد: در سال گذشته تعداد 20 هزار و 800 واحد مسکن روستایی تحویل متقاضیان شده که از این تعداد 2 هزار و 98 واحد در درمیان است.

وی گفت: در سال گذشته 275 هکتار زمین به متقاضیان مسکن مهر استان واگذار شده که با احتساب اراضی واگذار شده قبلی میزان اراضی واگذار شده به مسکن مهر به 500 هکتار و ارزش متوسط 300 میلیارد تومان می‌رسد.

مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی خراسان‌جنوبی از پرداخت 12 میلیارد و 512 میلیون و 100هزار تومان تسهیلات برای آماده‌سازی و احداث معابر مساکن مهر استان خبر داد و تصریح کرد: فعالیت شرکت‌های تعاونی مسکن مهر در بخش خصوصی است و هر گونه تخلف هیئت مدیره با شکایت اعضا در دادگاه قابل بررسی خواهد بود.

رجبعلی براتی، فرماندار درمیان نیز در این نشست گفت: شرکت تعاونی مسکن مهر اسدیه 280 میلیون تومان بدهی ایجاد کرده که این مشکل ماحصل عدم تجربه کافی هیئت مدیره و نظارت ضعیف تعاون در آغازین روزهای فعالیت آن است.

انتهای پیام/ح20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول