اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه اصفهان:

مجلس نظارت بی‌رودربایستی بر عملکرد دولت داشته باشد

خبرگزاری فارس: امام جمعه اصفهان گفت: نمایندگان مجلس باید دست به دست یکدیگر داده و نظارت کامل و بی‌رو‌دربایستی بر عملکرد دولت داشته باشند.

مجلس نظارت بی‌رودربایستی بر عملکرد دولت داشته باشد

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان، سیدیوسف طباطبایی‌نژاد امروز ظهر در خطبه‌های نماز جمعه اصفهان به مناسبت برگزاری دور دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به اینکه هنوز در مجلس جای حدود 60 نفر نماینده خالی است، انتخاب بد یا ضعیف هر کدام از نامزدان انتخاباتی به ضرر کشور است.

وی تأکید کرد: به حق مجلس در رأس امور مملکت قرار دارد.

امام جمعه اصفهان با بیان اینکه بودجه‌ هر سال کشور باید در اسفند‌ماه سال قبل خود تصویب ‌شود، تأکید کرد: در مورد بودجه سال جاری هنوز اقدامی از طرف مجلس صورت نگرفته است.

وی اظهار داشت: با تصویب نشدن بودجه کشور در زمان مقرر خود به طور حتم شاهد عقب‌افتادگی کشور هستیم که این موضوع باید مورد توجه نمایندگان مجلس قرار گیرد.

طباطبایی‌نژاد با اشاره به مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: به دو مرحله‌ای نبودن انتخابات مجلس شورای اسلامی اعتقاد دارم.

وی با بیان اینکه دو مرحله‌ای بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی سبب افزایش هزینه‌های دولت و ملت می‌شود، تصریح کرد: نمایندگان تلاش کنند با تصویب قوانین جدید انتخاباتی و خارج شدن از دو مرحله‌ای بودن انتخابات مجلس شورای اسلامی، از بروز چنین هزینه‌های اضافی بکاهند.

امام جمعه اصفهان اظهار داشت: مردم در مرحله دوم انتخابات مجلس شورای اسلامی به مانند مرحله نخست حضوری پرشور داشته باشند تا نمایندگان با پشتوانه قدرتمند مردمی وارد مجلس شوند.

*‌ وضع معلمان فعلی با پیش از انقلاب قابل مقایسه نیست

امام جمعه اصفهان با اشاره به روز معلم و گرامیداشت این روز با بیان اینکه رهبر معظم انقلاب در دیدار با فرهنگیان به زیباترین شکل ممکن ارزش معلم را بیان کردند، بیان داشت: به قول ایشان معلمان در ابتدا خود باید به ارزششان پی ببرند.

وی با اشاره به اینکه وضعیت معلمان پس از انقلاب قابل مقایسه با نظام طاغوت نیست، تاکید کرد: ارزش معلمان نباید با پول سنجیده شود.

طباطبایی‌نژاد تصریح کرد: اگر یک معلم تنها بتواند یک نفر را هدایت کرده و از انحرافات اخلاقی نجات دهد ارزش فراوانی را به دست آورده است.

وی اظهار داشت: زیربنای یک کشور درست و موفق در دستان معلم است.

امام جمعه اصفهان با اشاره به نقش یک معلم برای ایجاد انگیزه شهیدپروری در مردم، بیان داشت: معلمان چنین شهیدانی، انسان‌ساز بوده‌اند.

*‌ بسیج سازندگی برای آبادانی کشور شکل گرفت

امام جمعه اصفهان در ادامه صحبت‌های خود اشاره‌ای به سالگرد تأسیس جهاد سازندگی کرد و گفت: هدف از تأسیس این سازمان که در سال 1379 و پس از جنگ و به دستور رهبر معظم انقلاب شکل گرفت آبادانی کشور بود.

وی تأکید کرد: بسیاری از طرح‌های عمرانی مانند جاده و پل که امروزه شاهد استفاده از آنها هستیم توسط زحمت‌کشان جهاد سازندگی ساخته شده است.

انتهای پیام/خ10/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول