اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

دبیر اجرایی همایش نکوداشت شاهی در اردبیل خبر داد

انتشار دو مجموعه شعر شاهی در اردبیل

خبرگزاری فارس: دبیر اولین همایش نکوداشت استاد عسگر شاهی در اردبیل گفت: در آستانه برگزاری اولین همایش نکوداشت استاد عسگر شاهی دو مجموعه کتاب از اشعار این استاد مسلم شعر و ادب دیار اردبیل چاپ و منتشر شد.

انتشار دو مجموعه شعر شاهی در اردبیل

توحید دلاورقوام امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس اظهار داشت: اولین کتاب مجموعه غزلیات این شاعر برجسته کشوری است که به زبان فارسی و با عنوان «نظم پریشان» به همت حوزه هنری استان اردبیل چاپ شده و انتشار یافته است.

وی تصریح کرد: این کتاب در چاپ اول به تیراژ دو هزار نسخه توسط چاپخانه شیران نگار اردبیل تدوین و آماده توزیع شده که بعد از رونمایی از این کتاب همزمان با همایش نکوداشت استاد عسگر شاهی انجام می‌شود.

دلاورقوام خاطر نشان کرد: در این مجموعه بیش از 260 غزل و قصیده عسگر شاهی به زبان فارسی انتشار یافته که علاقمندان می‌توانند از این کتاب نفیس استفاده کنند.

این مسئول در مورد دومین مجموعه اشعار چاپ شده از این استاد خاطر نشان کرد: این کتاب با عنوان «کولون باغیشلا ییله» مجموعه اشعار ترکی عسگر شاهی استاد مسلم ادبیات اردبیل را شامل می‌شود که در 96 صفحه به چاپ رسیده و شامل سروده‌های این شاعر به زبان مادری ترکی است که این مجموعه را نیز حوزه هنری استان اردبیل در آستانه اولین همایش نکوداشت استاد شاهی منتشر کرده است که شامل 75 غزل ناب ترکی است.

وی در مورد فراخوان همایش نکوداشت استاد عسگر شاهی اردبیلی اضافه کرد: در راستای تکریم مفاخر و چهره‌های ماندگار دارالارشاد و دارالامان اردبیل و نکوداشت تلاش‌های علمی و ادبی فرزند برومند شهر حسینی و ولایی اردبیل این همایش در تجلیل از شاعر و ادیب توانای اردبیلی روزهای 20 تا 21 خردادماه سال‌جاری برگزار می‌شود.

دبیر این همایش از عموم علاقمندان، شاعران و نویسندگان و منتقدان اردبیل دعوت کرد آثار خود را در قالب مقاله در موضوعات تعیین شده تا پنجم خردادماه به دبیرخانه ارسال کنند.

دلاورقوام ادامه داد: محورها و موضوعات مقاله این همایش مضامین عرفانی در آثار استاد شاهی، مضامین اجتماعی در مراثی استاد شاهی و مکتب مرثیه اردبیل و جایگاه استاد شاهی در مرثیه آذربایجان می‌باشد.

وی دیگر محورهای موضوعی تدوین و چاپ مقالات و ارسال آن را به همایش عسگر شاهی ویژگی‌های زبانی اشعار این استاد و دایه و نوآوری‌های استاد شاهی، نگاهی به آثار استاد شاهی نظیر تا قاف اندیشه و شرح دیوان فضولی اعلام کرد.

دبیر اجرایی همایش نکوداشت شاهی در اردبیل گفت: ‌البته ارسال اشعار، خاطره و عکس‌های احتمالی مرتبط با موضوع همایش برای چاپ در یادمانه همایش مورد استقبال است که علاقمندان می‌توانند به دبیرخانه این همایش واقع در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان اردبیل آثارشان را ارسال کنند.

انتهای پیام/ش20/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول