اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

استاندار مرکزی:

آگاه‌سازی خانواده‌ها راه جلوگیری ابتلای جوانان به اعتیاد است

خبرگزاری فارس: استاندار مرکزی گفت: مبتلا کردن جوانان به مواد افیونی از برنامه‌ها و سیاست‌های مهم دشمنان نظام است که آگاه‌سازی خانواده در این زمینه راهکار مناسبی برای خنثی‌ کردن توطئه‌های دشمنان است.

آگاه‌سازی خانواده‌ها راه جلوگیری ابتلای جوانان به اعتیاد است

به گزارش خبرگزاری فارس از اراک علی‌اکبر شعبانی‌فرد ظهر امروز در جلسه شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان مرکزی اظهار داشت: دستگاه‌های دولتی به تنهایی نخواهند توانست در امر مبارزه با مواد مخدر موفق عمل کنند، بدون شک مبارزه جدی در این زمینه نیازمند مشارکت و همکاری مردم است.

وی با بیان اینکه مشارکت همگانی در مبارزه با مواد مخدر از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است تصریح کرد: اعتیاد عامل وقوع بسیاری از آسیب‌‌ها و مشکلات است که گسترش آن از مهم‌ترین اهداف دشمنان برای ضربه زدن به انقلاب است.

استاندار مرکزی دادن آگاهی به اقشار مختلف جامعه و استفاده از ظرفیت‌های مردمی به ویژه سازمان‌های مردم نهاد را امری مؤثر در کاهش اعتیاد دانست و خاطر نشان کرد: یکی از راهکارهای مؤثر در درمان اعتیاد ساماندهی مراکز ترک اعتیاد است که باید این وضعیت ظرف 15 روز آینده تعیین تکلیف شود.

شعبانی‌فرد گفت: ارائه برنامه‌های آموزشی و پژوهشی در این مراکز به معتادان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

فرمانده انتظامی استان مرکزی نیز گفت: ایجاد مرکز مطالعات و آموزش و پیشگیری از اعتیاد هم‌اکنون در دستور کار قرار دارد که به زودی اجرایی خواهد شد.

کاظم مجتبایی افزود: راه‌اندازی این مرکز در ارائه آموزش به افراد در معرض خطر نقش بسیار مؤثری دارد.

وی تصریح کرد: به منظور اقدامات مؤثر در امر مبارزه با مواد مخدر برنامه‌های ویژه‌ای در دستور کار قرار گرفته که ارتقاء سطح کمی و کیفی مقابله با شبکه‌های قاچاق فعال، برگزاری مستمر جلسات شورا و کمیته‌های مقابله با عرضه، تکمیل و راه‌اندازی مرکز درمان و کاهش آسیب، اجرای طرح‌های پاکسازی، مبارزه با شبکه‌های تولید و توزیع مواد پیش‌ساز، تکمیل اطلاعات مربوط به مناطق آلوده شهر و... بخشی از این برنامه‌ها است.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول