اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

کارشناس مرکز بهداشت دامغان:

تنها درمان جسمی معتادان کافی نیست/درمان اعتیاد به اقدامات عملی نیاز دارد

خبرگزاری فارس: کارشناس مرکز بهداشت دامغان گفت: تنها درمان جسمی معتادان کافی نیست و درمان اعتیاد به اقدامات عملی نیاز دارد.

تنها درمان جسمی معتادان کافی نیست/درمان اعتیاد به اقدامات عملی نیاز دارد

به گزارش خبرگزاری فارس از دامغان، علی‏اکبر منصوریان که در کارگاه آموزش پیشگیری از اعتیاد و مصرف مواد مخدر در روستای برم شهرستان دامغان حضور داشت، در این زمینه افزود: اعتیاد یک بیماری اجتماعی است که عوارض جسمی و روانی متعددی به دنبال دارد.

وی تصریح کرد: برای درمان جدی اعتیاد باید به صورت علمی به رفع عوارض روحی این معضل پرداخت.

منصوریان با بیان اینکه درمان جسمی فرد معتاد فقط برای مدتی نتیجه‏بخش خواهد بود، ادامه داد: اگر فرد معتاد از لحاظ روانی نتواند وابستگی خود را درمان کند، دوباره گرفتار مواد اعتیادآور می‏شود.

وی بیان داشت: اعتیاد به مواد مخدر یکی از مهم‏ترین مشکلات اجتماعی،‌ اقتصادی و بهداشتی است که عوارض ناشی از آن تهدیدی جدی برای جامعه بشری محسوب شده و موجب رکود اجتماعی در زمینه‏های مختلف می‏شود.

کارشناس مرکز بهداشت شهرستان دامغان ادامه داد: ویرانگری‏های حاصل از مواد مخدر زمینه سقوط بسیاری از ارزش‏ها و هنجارهای فرهنگی و اخلاقی را فراهم می‏آورد و بدین ترتیب، سلامت جامعه را به طور جدی به مخاطره می‏اندازد.

وی خاطرنشان کرد:‌ "اعتیاد" در معنای لغوی خود یعنی عادت کردن و همان طور که ترک کردن هر عادتی می‏تواند برای فرد مشکلاتی را ایجاد کند، ترک کردن این عادت هم برای بیمار دردسرساز است.

منصوریان با بیان اینکه اعتیاد یعنی وابستگی به مواد به گونه‏ای که کاملاً مضر به حال فرد و اجتماع باشد، افزود: در متون مرتبط با اعتیاد، هر نوع ترکیب شیمیایی که باعث تغییر در کارکرد مغز شود را ماده مخدر می‏گویند.

این کارگاه آموزشی به همت بسیج محدثه دامغان و با حضور اعضای طرح صالحین به منظور افزایش سطح آگاهی جوانان و نوجوانان برگزار شد.

انتهای پیام/خ20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول