اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

به منظور تسهیل صادرات محصولات کشاورزی

کارگروه صادرات محصولات کشاورزی جنوب کرمان تشکیل می‌شود

خبرگزاری فارس: به منظور تسهیل صادرات محصولات کشاورزی جنوب استان کرمان، کار گروهی با حضور نماینده اتاق کرمان و دستگاه‌های اجرایی ذیربط تشکیل می‌شود.

کارگروه صادرات محصولات کشاورزی جنوب کرمان تشکیل می‌شود

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان به نقل از روابط عمومی اتاق بازرگانی، صنایع و معادن و کشاورزی استان کرمان‌، به منظور تسهیل صادرات محصولات کشاورزی جنوب استان کرمان، کار گروهی با حضور نماینده اتاق کرمان و دستگاه‌های اجرایی ذیربط تشکیل می‌شود.

در نخستین جلسه کمیسیون تجارت اتاق کرمان در سال 91 با پیشنهاد رئیس مرکز تحقیقات و بررسی‌های اقتصادی اتاق کرمان مبنی بر تشکیل کار گروه تسهیل صادرات محصولات کشاورزی جنوب استان کرمان، نمایندگانی از اداره کل گمرکات‌، سازمان صنعت‌، معدن و تجارت و دستگاه‌های مرتبط با صادرات استان کرمان در این مجموعه حضور دارند.

صادق علیزاده رئیس مرکز تحقیقات و بررسی‌های اقتصادی استان کرمان ضرورت ایجاد این کار گروه را صادرات 70 درصدی محصولات کشاورزی استان کرمان از مناطق جنوبی استان اعلام کرد.

 رئیس کمیسیون تجارت اتاق کرمان نیز در این جلسه با اشاره به نامگذاری سال 91 ابراز داشت: امیدواریم اتاق کرمان بتواند در تعامل با سایر دستگاه‌های اجرایی قدم‌های مثبتی در تحقق شعار سال جاری بردارد.

محمد‌علی محمد‌میرزاییان گفت‌: نخستین جلسه این کمیسیون در سال جاری به مشکلات واردات اعضای اتاق اختصاص یافته و تعدادی از اعضا مشکلات خود را برای بحث و بررسی در کمیسیون تجارت به اتاق ارسال کرده‌اند.

محمد رضامند عضو کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی در مورد محدودیت واردات بر اساس تعیین گروه‌های کالایی گفت‌:‌ بخشنامه وزارت صنعت‌، معدن و تجارت در مورد تعیین سه گروه کالایی به صورت تخصصی برای وارد کنندگان مشکلاتی را فراهم کرده است.

وی تصریح کرد: در این مورد قانون عطف به ماسبق شده است، زیرا در زمان دریافت کارت بازرگانی عنوان واردات تمام کالاهای مجاز قید شده و مورد تأیید سازمان صنعت‌، معدن و تجارت بوده است.

پیمان سالاری‌شریف عضو کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی نیز خواستار تسهیل در امر واردات قطعات یدکی مورد نیاز کارخانه‌های تولیدی شد.

وی فرآیند ثبت سفارش در مقطع زمانی فعلی و پس از شمول استاندارد اجباری را بسیار وقت‌گیر اعلام کرد و گفت‌: هم اکنون برای ثبت سفارش کارشناسان بازرسی باید با مراجعه به واحدهای تولیدی از لزوم کاربرد قطعه در ماشین‌آلات تولیدی مطمئن شوند تا پس از آن کار ثبت سفارش صورت پذیرد.

انتهای پیام/غ30/ژ1001

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول