اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل دفتر بررسی و هماهنگی طرح‌های تحقیقاتی جهادکشاورزی:

تولید محصول سالم و مدیریت خشکسالی از اولویت‌های جهادکشاورزی است

خبرگزاری فارس: مدیرکل دفتر بررسی و هماهنگی طرح‌های تحقیقاتی سازمان تحقیقات، آموزش و ترویج کشاورزی وزارت جهادکشاورزی گفت: تولید محصول سالم و مدیریت خشکسالی از اولویت‌های وزارت جهادکشاورزی است.

تولید محصول سالم و مدیریت خشکسالی از اولویت‌های جهادکشاورزی است

به گزارش خبرگزاری فارس از تبریز به نقل از روابط عمومی جهادکشاورزی آذربایجان‌شرقی، محمدحسین مهدیان، اولویت طرح‌های تحقیقاتی سازمان را تولید محصول سالم، مدیریت خشکسالی،افزایش ضریب تبدیل و بهره‌وری دانسته و اظهار کرد: هدایت فعالیت‌های تحقیقاتی در زمینه دستیابی به اهداف ضروری است.

وی گفت: لازم است تحقیقات کشاورزی همانند گذشته با معرفی یافته‌های علمی در زمینه‌های مختلف باغبانی، زراعت و دامپروری از قبیل ارقام اصلاح شده بادام، زردآلو، گندم، جو، توصیه‌های فنی در زمینه مدیریت آب، خاک و معرفی و انتقال دانش فنی تولیدات متنوع دامی در مسیر افزایش تولید ملی با اتکا و حمایت از کار و سرمایه ایرانی نقش مؤثرتری ایفا کند.

مهدیان تصریح کرد: سال 91 به دلیل نامگذاری آن از سوی مقام معظم رهبری به نام تولید ملی و حمایت از کار و سرمایه ایرانی، وظیفه محققان بخش تحقیقات را دوچندان کرده است.

حسن منیری‌فر رئیس مرکز تحقیقات کشاورزی و منابع طبیعی استان نیز با اشاره به افزایش تعداد طرح‌های پژوهشی به بیش از 140 فقره افزود: تعامل بیشتر با سایر نهادها و انتشار مجله علمی – ترویجی از اهداف مرکز در سال جاری است.

با پیشنهاد حاضرین در این جلسه مقرر شد توجه ویژه‌ای برای احیای باغ‌ گیاه‌شناسی آذربایجان شده و مواردی از قبیل بهبود سیستم اداری، تصمیم‌گیری مشارکتی، ایجاد انگیزه، بروزسازی آموزش‌های همکاران، تبیین دقیق اهداف و روش‌ها در چارچوب امکانات، ارائه تسهیلات حضور در عرصه‌های بین المللی دانش، کیفی‌سازی تحقیقات و تجاری‌سازی دانش در حوزه کشاورزی مورد توجه و اهتمام ویژه مسئولان قرار گیرد.

انتهای پیام/ح30

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول