اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیر مرکز نگهداری متکدیان ساری:

78 درصد متکدیان برای نخستین بار جمع‌آوری شده‌اند

خبرگزاری فارس: مدیر مرکز نگهداری متکدیان ساری گفت: ‌78 درصد از متکدیان این مرکز برای نخستین بار جمع‌آوری شده‌اند.

78 درصد متکدیان برای نخستین بار جمع‌آوری شده‌اند

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان ساری، مهدی عرب کلمری بعد ازظهر امروز در بازدید از مرکز نگهداری متکدیان،درباره پروژه بررسی پدیده تکدی‌گری و تدوین مدل اجرایی همکاری بین بخشی (دولتی و غیر دولتی) در ساماندهی و کاهش پدیده تکدی‌گری در استان مازندران، اظهار داشت: تکدی به عنوان مساله، علاوه بر بعد اجتماعی، ابعاد گوناگون اقتصادی و روانی را نیز دارد.

وی با اشاره به اینکه تکدی‌گری مساله‌ای است که گرچه در تمامی طول تاریخ گذشته جوامع بشری وجود داشته است و حسب عوامل مختلف در هر جامعه از گستردگی، تنوع و ابعاد مختلفی برخوردار است، تصریح کرد:‌ همانطوری که آسیب‌های اجتماعی به دلایل مختلف به وجود می‌آیند و عوامل مختلف فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی نقش بسیار مهمی در بروز آسیب‌ها دارند، پدیده تکدی‌گری هم از این قاعده مستثنا نیست و از دیرباز به عنوان یک معضل اجتماعی مورد توجه حکومت‌ها بوده است.

عرب ادامه داد: با وجود توجه به این مشکل همچنان، با این معضل اجتماعی در استان مواجه هستیم و این پرسش همچنان باقی است که چرا با توجه به امکانات غنی در کشور، فرهنگ دینی و اعتبارات کلان روز به روز به تعداد متکدیان افزوده می‌شود. علت تکدی‌گری چیست و چگونه می‌توان با این معضل مقابله کرد.

وی با بیان اینکه تکدی‌گری شبکه‌ای از عوامل پیچیده و در هم تنیده است که علتی خاص به تنهایی تبیین کننده آن نیست، بیان داشت: رشد ناموزون احراز فرصت‌های شغلی در جریان تقسیم کار مانع از جذب گروه ضعیف‌تر و فعالیت‌های اقتصادی سالم می‌شود.

این مسئول با اشاره به اینکه شالوده اساسی زندگی در همبستگی اجتماعی معنا می‌یابد که پس زمینه‌های تاریخی، مذهبی  و فرهنگی به عنوان عوامل ذهنی و عینی موجبات خیرخواهی در دیگران می‌شود، متذکر شد: ‌این موضوع  در کمک بلاواسطه به متکدی تجلی می‌یابد.

وی با بیان اینکه این پژوهش دارای دو سری اهداف کلی و اختصاصی بوده به طوری که اهداف اختصاصی، تحقق بخش هدف کلی است، خاطرنشان کرد: شناسایی، استخراج و تحلیل وضعیت موجود و وظایف و تعهدات بخش‌های دولتی، غیردولتی درباره پدیده تکدی‌گری در استان مازندران، ترسیم  ماموریت، چشم انداز و ارزش‌های سازمانی درباره ساماندهی پدیده تکدی‌گری در استان، ایجاد یک شناخت جامع نسبت به وضعیت مولفه‌های داخلی وضعیت تکدی‌گری و نقاط قوت و کاستی‌های  موجود و ایجاد یک شناخت جامع نسبت به وضعیت مولفه‌های مطرح در محیط بیرونی وضعیت تکدی‌گری به منظور شناخت فرصت‌ها و تهدیدها از جمله اهداف این طرح است.

عرب اظهار داشت: 78 درصد متکدیان این مرکز برای نخستین بار، 13 درصد برای دومین بار و 9درصد هم برای سومین بار و بیشتر، جمع‌آوری شده‌اند.

وی با اشاره به اینکه این طرح با مشاوره باقری عضو شورای شهر ساری انجام شده است، تصریح کرد:‌ افراد بسیاری در مسیر تهیه و تدوین طرح با این مرکز همکاری کرده‌اند که از زحمات همه آنها تشکر می‌کنم.

انتهای پیام/ی20

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول