اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

در همدان

4 میلیارد تومان برای مکانیزه شدن حمل زباله‌ها اختصاص یافت

خبرگزاری فارس: معاون خدمات شهری شهردار همدان از اختصاص 4 میلیارد تومان برای مکانیزه شدن حمل زباله‌ها در سطح شهر همدان خبر داد.

4 میلیارد تومان برای مکانیزه شدن حمل زباله‌ها اختصاص یافت

به گزارش خبرگزاری فارس از همدان، احمد جعفرپور عصر امروز یکشنبه در جمع خبرنگاران با بیان اینکه مجوز احداث میدان بار اخذ شده است، افزود: میدان بار در زمینی به وسعت 60 هکتار در حاشیه جاده تهران خریداری و مجوزها گرفته شده و اکنون در حال تعیین مشاور برای اجرای کار هستیم.

وی با بیان اینکه بیش از 11 میلیارد تومان برای رفت و روب بهداشتی زباله‌ها اختصاص یافته است، گفت: به اذعان همه مسافران و شهروندان شهر همدان شهر پاکیزه‌ای است و امکانات زیادی برای پاکسازی شهر انجام می‌گیرد.

معاون خدمات شهری شهردار همدان تصریح کرد: 4 میلیارد تومان برای مکانیزه شدن حمل زباله‌ها اختصاص یافته و برای مراقبت از فضای سبز نیز اقدامات بسیاری زیادی انجام می‌شود.

معاون شهرسازی و معماری شهرداری همدان نیز گفت: در سال 89 یک میلیون و 259 متر مربع و یک‌هزار و 23 فقره پروانه کسب و در سال 90، یک میلیون و 220 هزار و 112 متر مربع در قالب یک‌هزار و 458 فقره پروانه کسب صادر شده است.

فرزاد تیموری افزود: این آمار گویای این است که آمار ساخت و ساز در همدان در حال گسترش است و 2.2 برابر نسبت به سال 88 افزایش یافته است.

وی تصریح کرد: اصلاح ضوابط ساخت و ساز از سال گذشته کلید خورد و در شورای شهر نیز مصوب شده است.

تیموری با اشاره به الکترونیکی کردن شهرداری همدان نیز گفت: اجرای فیبر نوری در این مورد اتمام یافته و به زودی این امر مهم نیز به سرانجام می‌رسد.

وی با بیان اینکه مطالعات پهنه شهری همدان در حال اجراست، گفت: ساماندهی منظر شهری میدان امام (ره) انجام شده و قابلیت اجرایی دارد و کارهای اجرایی آن توسط معاونت عمرانی انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان نیز گفت: عمده پروژه این معاونت تصویب طرح جامع حمل و نقل و ترافیک شهر همدان است که از محدود شهرهایی است که در این زمینه پیشتاز است.

محمد تبریزی افزود: همزمان با طرح جامع حمل و نقل و ترافیک چند طرح از جمله مطالعه مسیر دوچرخه سواری و مطالعه ساماندهی اتوبوسرانی آغاز شده است.

وی بیان کرد: در سال 90، 60 دستگاه اتوبوس و مینی بوس پیشرفته به ناوگان اتوبوسرانی اضافه شد و در سال 91 پنج دستگاه اتوبوس جدید نیز اضافه شد.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری همدان تصریح کرد: 30 دستگاه اتوبوس خارج از سرویس که نحوه طراحی در سوخت‌رسانی که آنها مشکل داشت، بازسازی شدند.

وی در خصوص تسهیل عبور و مرور در مسدود کردن خیابان‌های بوعلی و اکباتان بیان داشت: این طرح از خرداد ماه عملیاتی می‌شود و برای تسهیل جابه‌جایی افراد سالمند و بیمار در مراجعه به مطب‌های موجود در خیابان بوعلی، خودروهایی در نظر گرفته شده است.

تبریزی بیان کرد: تسهیلاتی نیز برای جا به جایی مطب‌ها پیش‌بینی شده که با لحاظ پیاده‌راه شدن خیابان بوعلی این مطب‌ها به نقطه خاص با توزیع جمعیتی مناسب نقل مکان کنند.

انتهای پیام/آ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول