اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

روابط عمومی راه‌آهن شمال اعلام کرد

شرایط لازم برای توقف قطار در ایستگاه میاندرود فراهم نیست

خبرگزاری فارس: در پی انتشار گزارش مربوط به وضعیت راه‌آهن میاندرود روابط عمومی راه‌آهن شمال با ارسال جوابیه‌ای با تشریح اقدامات انجام گرفته شرایط محیطی برای توقف قطار سراسری در ایستگاه میاندرود را مهیا ندانست.

شرایط لازم برای توقف قطار در ایستگاه میاندرود فراهم نیست

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرستان میاندرود، خبرنگار فارس در این شهرستان در ماه‌های گذشته با تهیه گزارش‌هایی درباره استفاده ناکافی از ظرفیت بالای ایستگاه راه‌آهن شهید نوبخت در میاندرود و مشکلاتی که در محیط پیرامونی این زیرساخت مهم وجود دارد مسئولان مرتبط را به دقت عمل بیشتر در این مورد دعوت کرد.

در این گزارش‌ها خصوصا در گزارشی موسوم به «ایستگاه متروک راه‌آهن میاندرود محل انباشت زباله» ‌که در مورخ هشتم اردیبهشت ماه جاری در خبرگزاری فارس منتشر شده همواره سعی شده با نگاه منصفانه و موشکافانه دلایل برطرف نشدن نیاز مردم این شهرستان که همیشه در تماس‌های خود پیگیری ضعف حمل‌ و نقل عمومی و هزینه‌های گزاف سفرها را می‌خواهند مورد بررسی قرار گیرد.

در این باره مدیر روابط عمومی راه‌آهن شمال به طور مشخص، حمیدرضا فرمی کارشناس مسئول این نهاد با ارسال جوابیه‌ای به تشریح عملکرد خود در این ایستگاه و دلایل عدم توقف قطار سراسری پرداخته‌اند که متن این جوابیه به شرح ذیل است:

«احتراماً با عنایت به مطلب مندرج درباره گزارش وضعیت ایستگاه راه‌آهن شهید نوبخت، ضمن تشکر از پیگیری مسائل اجتماعی که توسط آن رسانه و در راستای وظایف ذاتی رسالت مطبوعاتی به عمل می‌آید، توضیحاتی جهت تکمیل مطالب ارائه شده و تنویر افکار عمومی به اطلاع خوانندگان محترم می‌رسد».

ایستگاه راه‌آهن شهید نوبخت که حد فاصل شهرهای ساری و نکا قرار دارد از ابتدای زمان ساخت با توجه به کارخانجات صنعتی منطقه کاربری آن به صورت ایستگاه باری تعریف شده بود و براساس قوانین راه‌آهن قطارهای مسافری در اینگونه ایستگاه‌ها بدون توقف کامل به حرکت خود ادامه می‌دهند.

از سوی دیگر با عنایت به ارتقای شهر سورک به شهرستان و افزایش جمعیت منطقه و درخواست اهالی محترم جهت استفاده از قطارهای مسافری، مراتب نیازمند تغییر کاربری ایستگاه از باری به مسافری و فراهم کردن زیرساخت‌های مناسب بوده که با توجه به پیگیری‌های مسئولان مقرر شد در فاز اول قطارهای محلی در ایستگاه فوق توقف کامل کرده و به سرویس‌دهی مسافران بپردازد.

برای توقف دیگر قطارها نیز ضرورت برقراری دیگر امکانات رفاهی از جمله احداث جاده دسترسی و آسفالت آن و برقراری سرویس‌های حمل و نقلی و رعایت مسائل بهداشتی و زیست محیطی وجود دارد که تاکنون موارد فوق از سوی مسئولین ذی‌ربط فراهم نشده است.

مسیر جاده خاکی فعلی نیز همان گونه که در گزارش آن رسانه اشاره شده در فواصل مختلف به محل تجمع زباله از سوی اهالی و گاهاً مسئولان تبدیل شده که امید می‌رود با انتشار اینگونه گزارشات و اقدامات فرهنگی مناسب، حساسیت‌های لازم برای بهبودی و پیگیری‌های لازم ایجاد شود.

گفتنی است در همین راستا از سوی اداره کل راه‌آهن شمال بازسازی نمای ایستگاه و سالن انتظار و ایجاد فضای سبز و احداث سکوی مسافری نیز انجام شده و عکس چاپ شده در گزارش فوق نیز که در کنار مطلب گزارش تحت عنوان "ایستگاه متروک راه‌آهن میاندرود" آمده غیر واقعی است.

در پایان از توجه آن رسانه نسبت به پیگیری مسائل اجتماعی تشکر می‌شود.

انتهای‌پیام/ن30/چ3000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول