اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

نماینده کرج:

توسعه کتاب‌خوانی با طرح‌های دستوری محقق نمی‌شود

خبرگزاری فارس: نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی گفت: برای گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و افزایش گرایش مردم به مطالعه باید از ابزار فرهنگی استفاده کنیم و با اجرای طرح‌های دستوری به نتیجه‌ای نمی‌رسیم.

توسعه کتاب‌خوانی با طرح‌های دستوری محقق نمی‌شود

عزیز اکبریان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرج و با اشاره به برگزاری نمایشگاه کتاب گفت: در دنیای امروز افزایش آگاهی و اطلاعات مردم نقش بسیار مهمی در توسعه کشورها دارد.

وی تصریح کرد: به همین دلیل شاهد هستیم که کشورهای پیشرفته ابزاری اختراع و مورد استفاده قرار می‌دهند که با استفاده از آنها آگاهی و اطلاعات مردم خود را افزایش دهند.

این نماینده مجلس ادامه داد: به‌ عنوان نمونه در کشورهای پیشرفته برای دسترسی آسان‌ مردم به کتاب و تشویق آنها به کتاب‌خوانی طرح‌هایی مانند کتابخانه الکترونیکی و غیره اجرا می‌شود.

اکبریان افزود: تمام این تلاش‌ها با هدف افزایش آگاهی و اطلاعات مردم و در نهایت دست‌یابی به توسعه و پیشرفت انجام می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: برای تحقق این پیشرفت‌ها، گرایش مردم به کتاب‌خوانی و افزایش سرانه مطالعه یکی از عوامل اصلی محسوب می‌شود.

* برای توسعه کتاب‌خوانی باید از ابزار فرهنگی استفاده کرد

اکبریان در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس در کرج مبنی بر اینکه سرانه مطالعه در ایران به چه میزانی است، گفت: متاسفانه ما آمارهای خوبی در این زمینه نداشته و شاهد عدم استقبال عمومی از کتاب و مطالعه هستیم.

* توسعه کتاب‌خوانی با طرح‌های دستوری محقق نمی‌شود

وی متذکر شد: البته برای رفع این مشکل طرح‌های متعددی طی سال‌های اخیر از سوی دولت اجرا و تسهیلاتی نیز ارائه شده است که کافی نیست.

این نماینده تاکید کرد: برای گسترش فرهنگ کتاب‌خوانی و افزایش گرایش مردم به مطالعه باید از ابزار فرهنگی استفاده کنیم و با اجرای طرح‌های دستوری به نتیجه‌ای نمی‌رسیم.

نماینده مردم کرج در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: به ‌عنوان نمونه ما دارای ابزار فرهنگی متعددی مانند رسانه‌ها، صدا و سیما، مراکز آموزش عمومی، مساجد و کانون‌های فرهنگی متعدد هستیم که باید از این توانمندی‌ها برای توسعه کتاب‌خوانی در کشور بیش‌ترین استفاده را ببریم.

انتهای پیام/ح20/ط4000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول