اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین:

ایرانیان زیر پرچم ولایت دنیا را متحیر می‌کنند

خبرگزاری فارس: معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین گفت:‌ ملت ایران ملتی است که همواره ولایت‌مداری را سرلوحه کارهای خود قرار داده است و امروز مشاهده می‌شود که زیر پرچم استوار ولایت دنیا را متحیر کرده‌اند.

ایرانیان زیر پرچم ولایت دنیا را متحیر می‌کنند

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین، یادواره شهدای معلم استان قزوین و تجلیل از مقام حضرت ام‌البنین با ذکر خاطراتی از دوران دفاع مقدس در قزوین برگزار شد.

سیروس صابری در این مراسم اظهار کرد:‌ هشت سال دفاع مقدس نمونه بارزی از این پیروزی زیر پرچم ولایت است، چرا که در آن دوران همه دنیا در مقابل ما صف‌آرایی کرده بودند و هر کدام به نحوی سعی در نابودی ما داشتند.

وی ادامه داد: این در حالی است که جوانان ما با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری و امام راحل به راه خود ادامه دادند و دیدیم که چگونه با کمترین امکانات، برترین پیروزی‌ها را رقم زدند.

وی یادآور شد:‌ یکی از مهم‌ترین نکات در دوران دفاع مقدس، اهل بیت به عنوان الگوی رزمندگان بود و با همین الگوی آسمانی رزمندگان ما توانستند در مقابل دنیایی از استکبار و دشمن بایستند.

این مقام مسئول، تأثیر مادران و معلمان را در این خصوص مؤثر دانست و اضافه کرد:‌ مادران و معلمان ما در آن دوران توانسته بودند ایمان و اسلام را در میان جوانان نهادینه کنند و این مهم سبب شد تا شجاعت دینی و اعتقاد به معنویات رمز و عامل موفقیت ما بر دشمن باشد.

معاون سیاسی و امنیتی استانداری قزوین اضافه کرد: نمی‌توان ولایت‌مداری و ایمان را فقط به آن دوره نسبت داد، چراکه مردم ما همواره و در هر جایگاهی که هستند با توجه به فرمایشات مقام معظم رهبری به دفاع از کشور پرداخته‌اند.

وی با اشاره به جنگ نرم و مبارزات فرهنگی امروز بیان کرد:‌ امروز نیز این مردم و جوانان ولایت‌مداری خود در جبهه‌های مبارزات فرهنگی به دنیا را ثابت کرده‌اند. 

صابری با بیان اینکه امروز همه دنیا می‌دانند در هر نوع مبارزه‌ای اعم از فرهنگی و رزمی، از ایران شکست می‌خورند، خاطرنشان کرد:‌ امروز نیز ملت ایران زیر پرچم ولایت است و در برابر هر نوع جنگی از نوع سخت، نرم، شبیخون فرهنگی و هر جنگی با هر اسمی، آمادگی جانفشانی برای دفاع از مرز و بوم این سرزمین اسلامی را دارد.

این مقام مسئول پیروزی مردم در فتنه سال 88 را برگ برنده دیگری برای انقلاب دانست و گفت:‌ مردم ما در فتنه سال 88 به دشمن نشان دادند که همچنان گوش به فرمان ولایت و مقام معظم رهبری از کشور دفاع می‌کنند.

وی عنوان کرد: نمونه‌های ولایت‌مداری رزمندگان در هشت سال دفاع مقدس بسیار است به طوری که وقتی حصر آبادان طولانی شد، امام خمینی (ره) فرمودند حصر آبادان باید شکسته شود و رزمندگان نیز به پیام رهبر کبیر انقلاب، لبیک گفتند و در این عملیات نیز مانند بسیاری از عملیات‌های دیگر با توکل به خداوند متعال و گوش به فرمان ولایت، موفق شدند.

معاون سیاسی امنیتی استانداری قزوین تأکید کرد:‌ رزمندگان ما همه سختی‌ها را تحمل کردند، چراکه به خدای یگانه و دین مبین اسلام اعتقاد داشتند و با علاقه جنگیدند و اجازه ندادند دشمن به خاک کشور دست درازی بکند و آزادی و استقلال امروز کشور و حتی کشور‌های اسلامی را مدیون این بزرگان هستیم.

صابری با اشاره به برخی از شهیدان شاخص از جمله همت،‌ حسن‌پور و لشگری، گفت: این افراد ماندگار شدند و تاریخ با افتخار نام این بزرگان را به زبان می‌آورد زیرا آنها رفتند تا ما بمانیم.

در ادامه این مراسم مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قزوین با تبریک هفته معلم، با اشاره به احادیثی از قرآن کریم بیان کرد: خداوند خود را معلم می‌داند و این مهم به این معناست که مقام معلم بسیار ارزشمند است.

حجت‌الاسلام علی نعمت‌الهی ادامه داد:‌ مقام تربیت از تعلیم مهم‌تر و والاتر است و تربیتی می‌تواند اثرگذار باشد که از خانواده آغاز شود و کودک را در اوج محبت در آغوش خانواده به تربیت دعوت کند و در این شرایط است که می‌توان ادعا داشت فرزندی با برترین خصوصیات اخلاقی تحویل جامعه شده است.

انتهای پیام/و10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول