اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

تا پایان خردادماه

2 هزار و 401 واحد مسکن مهر در نهاوند به بهره‌بردای می‌رسد

خبرگزاری فارس: مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان گفت: تا پایان خرداد ماه سال جاری 2 هزار و 401 واحد مسکن مهر در نهاوند به بهره‌بردای می‌رسد.

2 هزار و 401 واحد مسکن مهر در نهاوند به بهره‌بردای می‌رسد

به گزارش خبرگزاری فارس از نهاوند، سیدکمال‌الدین میرجعفریان پیش از ظهر امروز دوشنبه در شورای مسکن نهاوند اظهار کرد: استان همدان در زمینه احداث و واگذاری مسکن مهر در رتبه‌های برتر کشور قرار دارد.

وی بیان داشت: هم اکنون 32 هزار واحد مسکن مهر در شهرستان‌های استان در حال ساخت است که در شهرهای بالای 25 هزار نفر جمعیت 26 هزار واحد و شهرهای زیر 25 هزار نفر 6 هزار واحد است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان همدان تصریح کرد: بانک‌های عامل موظف هستند با متقاضیان در پرداخت تسهیلات مسکن مهر و روستایی نهایت همکاری و مساعدت لازم را داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه استان همدان در بحث ساخت مسکن به کارگاه بزرگی تبدیل شده است، بیان داشت: در هر مکانی که به عنوان شهرک مسکن مهر انتخاب شده است زمین مورد نیاز برای احداث مسجد و دیگر دستگاه‌های خدمات‌رسان مثل گاز، برق، آب و... با همکاری شهرداری و مسکن و شهرسازی در اختیار این مناطق قرار می‌گیرد.

میرجعفریان با اشاره به چهارخطه کردن مسیر نهاوند به فیروزان از آغاز عملیات اجرایی در قطعات بعدی تا چند روز آینده خبر داد و گفت: برای ایجاد زیرگذر روستای کفراش تاکنون 440 میلیون تومان از محل اعتبارات استان تخصیص و هزینه شده است که موجب کاهش تصادفات در این محور می‌شود.

فرماندار نهاوند نیز در این مراسم از سرعت گرفتن حرکت احداث مسکن مهر در نهاوند خبر داد و افزود: مسکن مهر نهاوند در سال 89 تقریباً راکد بود اما هم اکنون با شروع به ساخت بیش از 3 هزار و 500 واحد در سال گذشته و ساخت 3 هزار و 450 واحد در سال جاری ساخت مسکن متحول شده است.

اسماعیل زارعی‌کوشا از سهم افتتاح نهاوند از تعداد 13 هزار واحد در سطح استان خبر داد و گفت: تا خرداد ماه سال جاری در نهاوند 2 هزار و 401 واحد مسکن مهر افتتاح و به بهره‌برداری می‌رسد.

وی از ساخت یک هزار و 560 واحد در شهرهای زیر 25 هزار نفر برزول، گیان و فیروزان خبر داد و عنوان کرد: مهم‌ترین نیاز این واحدها تأمین آب، برق، گاز و تلفن است که با مساعدت مدیرکل راه و شهرسازی این موارد نیز رفع شد.

فرماندار نهاوند ساخت مسکن به ویژه در بخش مسکن مهر و مسکن روستایی را از افتخارات دولت نهم و دهم خواند و افزود: نهاوند رتبه برتر ساخت مسکن مهر و روستایی را در استان دارد.

وی تصریح کرد: تاکنون بیش از 85 درصد واحدهای نیازمند مقاوم‌سازی روستایی نیز در سطح شهرستان نهاوند مقاوم‌سازی شده‌اند.

در پایان مقرر شد مشکل بیمارستان 160 تختخوابی نهاوند حل و زمین مورد نیاز جایگاه ایستگاه گاز شهرک فرهنگیان فیروزان تأمین شود.

انتهای پیام/خ10

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول