اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان:

برخی افراد در تقابل با فرهنگ دفاع مقدس هستند

خبرگزاری فارس: مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان گفت: برخی افراد در گلستان با فرهنگ دفاع مقدس بیگانه و حتی در تقابل با آن قرار دارند.

برخی افراد در تقابل با فرهنگ دفاع مقدس هستند

به گزارش خبرگزاری فارس از گرگان سید ابوالحسن میرکریمی ظهر امروز در جمع خبرنگاران گلستان اظهار داشت: موزه دفاع مقدس استان گلستان که در کنار تپه نورالشهدا در حال ساخت است مورد انتقاد برخی از افراد قرار گرفته و حتی در این خصوص با شبکه‎های ماهواره‎ای مصاحبه داشته‎اند.

وی با بیان اینکه ساخت موزه دفاع مقدس از مصوبات سفر دوم رئیس‌جمهور به گلستان بوده است خاطر نشان کرد: آن چیزی که از گفته‎های این افراد اثبات می‎شود این است که آنها اعتقادی به شهید و شهادت ندارند.

میرکریمی با اشاره به اینکه در محدوده نهارخوران زمین‌هایی به تصرف افراد درآمده و بدون هیچ مجوز قانونی ساخت و ساز انجام می‎شود اذعان داشت: چرا این افراد به نسبت طرفدار محیط زیست در خصوص این ساخت و سازهای غیرمجاز اعتراضی از خود نشان نمی‎دهند.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان با بیان اینکه در سفر سوم رئیس جمهور به گلستان 4 میلیارد تومان برای ساخت این موزه اختصاص پیدا کرده است تاکید داشت: ساخت موزه دفاع مقدس برای حفظ ارزش‎های مقاومت و شهادت از منویات مقام معظم رهبری بوده است و دولت نیز در سفر دوم به استان آن را مصوب و در سفر سوم اعتباراتی به آن تخصیص داده است.

وی افزود: در استان‎های دیگر نیز ساخت این موزه در دستور کار قرار گرفته است که در برخی از آنها کار اجرایی به اتمام رسیده و افتتاح شده است.

میرکریمی خاطر نشان کرد: از سال 1385 نیز در استان گلستان این امر مورد بررسی قرار گرفت و دو مکان برای آن پیش‎بینی شد که با بررسی افراد تصمیم‎گیر استانی و با توجه به اینکه ساخت یادمان شهدا نیز در این مکان محقق شد تپه نورالشهدا برای ساخت این موزه انتخاب شد.

مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گلستان اذعان داشت: ما برای گرفتن زمین مورد نیاز به حداقل‎ها بسنده کردیم چرا که حفظ و صیانت از منابع ملی نیز برای ما یک اصل محسوب می‎شود.

وی ابراز داشت: با بررسی‎ها در کمیسیون مستندسازی رئیس جمهوری 7 هزار و 600 متر زمین در دو قطعه به ما واگذار شد که یک قطعه از آن برای احداث پارکینگ بوده است.

میرکریمی تصریح کرد: ساختمان موزه نیز در محیط یک هزار متر و در سه طبقه در حال ساخت است که برای فضای خالی آن نیز با همکاری منابع طبیعی برنامه درختکاری را در دستور کار قرار داده‎ایم تا هم مکانی برای ترویج ارزش‎های دینی و فرهنگی باشد و هم بتوانیم از منافع ملی صیانت کنیم.

انتهای پیام/ی20/د1000

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید
نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        تازه های کتاب
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول