اخبار فارس من افکار سنجی دانشکده انتشارات توانا فارس نوجوان

استانها

امام جمعه الموت عنوان کرد

بهره‌گیری از مدیریت دفاع مقدس برای حل مشکلات

خبرگزاری فارس: امام جمعه الموت گفت: بهره‌گیری از مدیریت دفاع مقدس در حل مشکلات امروز کشور مؤثر است.

بهره‌گیری از مدیریت دفاع مقدس برای حل مشکلات

به گزارش خبرگزاری فارس از قزوین نخستین دوره مسابقات قرآنی خانواده‌های شوراهای اسلامی روستایی و دهیاری‌های الموت شرقی الموت عصر امروز با حضور غلامحسین اسلامی صدر مدیرکل امور شهری استانداری قزوین، افشار معاون فرماندار قزوین، حجت‌الاسلام حسینی امام جمعه الموت، محرمعلی گروسی بخشدار الموت شرقی و جمعی از مدیران منطقه الموت در محل امامزاده علی‌اصغر (ع) زرآباد الموت برگزار شد.

حجت‌الاسلام سید ضیاء حسینی اظهار کرد: کارها را برای خدا خالص کنیم و هر کس خوبی و خدمتی به مردم کند، برای آخرت او می‌ماند و در مواقع نیاز خداوند دست انسان نیکوکار را می‌گیرد.

وی در این مراسم با بر شمردن نشانه های سعادت انسان تشریح کرد: علامت و نشانه‌های سعادت چهار چیز است و نشانه‌های شقاوت نیز چهار چیز است و با این مؤلفه‌ها هر کسی می‌تواند خودش را مورد آزمایش قرار دهد و ببیند از کدام دسته است.

وی افزود: اکثر علامت‌های سعادت خیلی موافق میل انسان‌ها نیست ولی چون امر خداست و مورد نیاز آخرت است باید انجام دهیم.

حسینی ادامه داد: انسان‌ها باید هر کار نیکی را که در این عالم انجام داده‌اند، فراموش کنند و حسنات گذشته خود را در راه رضای خدا فراموش کنند.

وی بیان کرد: دومین مسئله این است که بدی‌ها و گناهانی را که قبلا از ما سر زده یادآور شویم و درصدد جبران آن برآییم و در همین دنیا برای انجام کارهای زشتی که انجام داده‌ایم طلب حلالیت کرده و جبران کنیم.

حسینی افزود: این دو علامت، علامت سعادت است حال اگر این دو موضوع را معکوس انجام دهیم یعنی گناهان را فراموش کرده و خوبی‌هایی را که در دنیا انجام داده به رخ افراد بکشیم، این دو عامل شقاوت و بدبختی می‌شوند.

امام جمعه الموت تصریح کرد: باید در دنیا به پشت سری نگاه کرد و در امر دین به جلوتری نگاه کرد و تلاش شود تا به نفرات جلویی رسید و در این مسیر نیز از یاری خداوند غافل نشد و همواره شکرگزار خداوند متعال باشیم تا این دو نیز علامت سعادت باشند.

وی ادامه داد:‌ حال اگر بر عکس این دو مورد عمل کنیم، یعنی در دین به پشت سری نگاه کردن و در دنیا به جلوتری نگاه کردن این دو عامل را تبدیل به شقاوت و بدبختی می‌کند.

حسینی تشریح کرد: توقعات مردم در دنیای امروز بالاتر رفته است و این وظیفه دین‌داران است تا یاد خدا را در دل‌های مرم زنده کنند.

وی تأکید کرد: مسئولان و شوراها باید با یادآوری روزها و شرایط سخت دوران دفاع مقدس، سختی‌ها و موانع موجود در مسیر خدمت‌رسانی به مردم را کنار زده و به مردم خدمت کنند.

امام جمعه الموت اضافه کرد: ما نباید مبارزات دوران دفاع مقدس و زمان طاغوت را فراموش کنیم و خون شهدا در هیچ زمینه و لحظه‌ای نباید از یادها خارج شود.

وی در پایان افزود: کارها را برای خدا خالص کنیم و اگر خوبی و خدمتی به مردم شود برای آخرت خود افراد می‌ماند.

در پایان این مراسم به نفرات برتر قرائت قرآن با اهدای لوح تقدیر و جوایزی تقدیر شد.

انتهای پیام/آ10/پ3003

این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید

اخبار مرتبط

نظرات
دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط خبرگزاری فارس در وب سایت منتشر خواهد شد پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد
Captcha
لطفا پیام خود را وارد نمایید.
پیام شما با موفقیت ثبت گردید.
لطفا کد اعتبارسنجی را صحیح وارد نمایید.
مشکلی پیش آمده است. لطفا دوباره تلاش نمایید.

پر بازدید ها

    پر بحث ترین ها

      بیشترین اشتراک

        اخبار گردشگری globe
        اخبار کسب و کار تریبون
        همراه اول